NAJIB PRESIDEN UMNO/PENGERUSI BN PALING LEMBIK

 Najib Razak disifatkan sebagai Presiden Umno/Pengerusi BN paling lembik dalam sejarah Umno/BN kerana gagal menamakan pemimpin Umno sebagai Pengerusi BN Pulau Pinang walaupun Umno mempunyai 11 kerusi Dun di Pulau Pinang berbanding parti komponen lain.

Umno sering menuduh PAS adalah kuda tunggangan DAP dan PKR tetapi sebaliknya terbukti Umno lah kuda tunggangan Gerakan dan MCA. Walaupun Umno mempunyai jumlah wakil rakyat paling ramai iaitu 11 dalam Dun Pulau Pinang manakala Gerakan dan MCA langsung tiada kerusi tetapi Najib takut untuk melantik pemimpin Umno sebagai Pengerusi BN Pulau Pinang, Ternyata Najib takut dan kecut perut untuk melantik Pengerusi Umno Pulau Pinang, Zainal Abidin Osman menjadi Pengerusi BN Pulau Pinang.

Rakyat dapat menilai dengan mata kepala mereka sendiri siapa memperkudakan siapa. Yang pasti Umno diperkudakan oleh Gerakan dan MCA di Pulau Pinang.

Ahli-ahli Umno dan penyokong Umno Pulau Pinang mesti bangkit membuka minda mereka betapa mereka dipermainkan oleh Najib dan pimpinan Umno yang lain. Mereka bercakap soal melayu dan ketuanan Melayu tetapi dalam konteks Pulau Pinang pun mereka tidak dapat menegakkan ketuanan Melayu dalam BN Pulau Pinang. Bukan sahaja mereka gagal menegakkan semangat ketuanan Melayu tetapi juga mereka gagal mengamalkan sistem meritokrasi di mana parti yang paling banyak kerusi menjadi Ketua atau Pengerusi.

Sememangnya dari dahulu lagi Umno tidak pandai matematik. Agaknya 0 itu lebih besar dari 11 sebab itu Najib melantik pimpinan Gerakan menjadi Pengerusi BN mengenepikan Pimpinan Umno yang terkulat-kulat tak dapat jawatan.

Comments