HUBUNGAN DENGAN IRAN : JANGAN SOKONG PEMIMPIN PENGECUT

Rakyat negara ini diseru supaya tidak menyokong pemimpin pengecut yang tunduk kepada kuasa asing secara membabi buta. Apa sahaja yang diarah oleh pemimpin luar dituruti tanpa bantahan.

Dalam isu Iran umpamanya, apabila Amerika memerintah supaya Malaysia tidak berurusniaga dengan Iran, pemimpin BN kata, 'Yes Sir' tanpa banyak bicara. Malaysia seolah-olah menjadi negara jajahan Amerika apabila semua arahan dan kehendak pemimpin Amerika walaupun bertentangan dengan semangat setiakawan dan semangat persaudaraan Islam antara Malaysia dan Iran.

Pemimpin pengecut dan dayus seperti tidak wajar disokong kerana lambat laun negara akan dijual kepada orang asing. Pemimpin sesebuah negara sepatutnya berjiwa besar dan percaya kepada kuasa Allah yang memberi rezeki. Jangan menjadi pemimpin yang pengecut dan dayus serta mandum macam pondan.

Rakyat Malaysia sewajibnya menolak pemimpin seperti ini pada PRU 13 nanti. Di saat mereka menuduh Anwar sebagai Agen Amerika dan Agen Yahudi, hakikatnya merekalah yang 'menyembah' dan 'mencium tangan' Amerika dan Yahudi.

Comments