'HANTU' ALTANTUYA BAKAL MENGGANAS

'Hantu' Altantuya bakal mengganas dan membongkar rahsia mengapa Altantuya dibunuh. Sehingga ke hari ini tanda tanya yang belum terjawab ialah :


1) Mengapa Altantuya dibunuh? Apa motif dia dibunuh
2) Siapa yang mengupah 2 anggota polis yang disabitkan kesalahan membunuh Altantuya
3) Apa kesalahan Altantuya sehingga beliau dibunuh dengan begitu kejam
4) Siapa tuan punya bom C4
5) dan banyak lagi .....


Segala persoalan di atas mungkin akan terjawab jika 'hantu' Altantuya datang mengganas dan mencekik orang yang terlibat dengan tindakan kejam tersebut. Tetapi ia hanya cerita tahyul. 


Namun begitu segala rahsia itu bakal terbongkar bila kes berkaitan kapal selam scorpene yang dibeli oleh Malaysia dibicarakan di Perancis tidak lama lagi. 


Malaysiakini melaporkan hari ini bahawa Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa siasatan ke atas pembelian kapal selam Scorpene yang dibangkitkan di mahkamah Perancis akan membongkar semula kes pembunuhan wanita Mongolia Altantuya Sharibuu.

Ketua pembangkang itu juga mendakwa siasatan ke atas kes tersebut akan membongkar dakwaan rasuah melibatkan pemimpin Umno.

shah alam pas ceramah 070412 anwar ibrahim 02"Kes (ini) tutup di Malaysia, siasat pun tidak. Tetapi Kerajaan Perancis, kerana pendakwaan dibuat pasal rasuah kapal selam, telah melantik dua hakim bebas untuk menyiasat, kisah kapal selam.

"Saya percaya, dengan kes ini berbangkit, rasuah yang melibatkan pemimpin Umno, dan kes pembunuhan Altantuya (akan) terbongkar semula.
"Di Malaysia tutup, (tetapi) dibuka di Paris... Najib tidur tak lena," kata Anwar dalam ceramah sempena sambutan Jubli Perak PAS Shah Alam malam tadi.

Mahkamah Perancis membuka siasatan kes ke atas syarikat pertahanan lautnya, DCNS, selepas menerima saman sivil yang dikemukakan ke atas syarikat berkenaan oleh NGO hak asasi Suaram.

Comments