.

.

13 April 2012

EXCO KELANTAN TANDING PARLIMEN PRU 13?

Beberapa orang Exco kerajaan negeri Kelantan di katakan akan bertanding kerusi Parlimen pada PRU 13 nanti. Jika benar demikian maka sudah tentu kerajaan negeri Kelantan (jika PAS menang) akan mempunyai 'line up' baru. Mungkin juga pemimpin pelapis yang bersedia untuk menggantikan pemimpin yang ada pada bila-bila masa.

Exco-exco seperti Dato Husam dan Dato Nik Amar pernah menjadi Ahli Parlimen di mana Husam menjadi Ahli Parlimen Kubang Kerian dan Nik Amar Ahli Parlimen Pengkalan Chepa. Itu tidak menjadi soal kerana kedua-duanya memang layak untuk menjadi Exco atau Ahli Parlimen.

Ada ura-ura menyatakan beberapa Exco diperlukan untuk memantapkan PAS di parlimen kerana di negeri sudah ramai pemimpin berkaliber. Namun begitu sebahagian mereka juga perlu kekal untuk menjadi pemimpin pelapis di negeri.

Jika Husam dan Nik Amar di bawa ke pusat maka sudah tentu Kelantan mempunyai pemimpin lain untuk menjadi pengganti Menteri Besar. Jika salah seorang dari mereka di bawa ke pusat maka orang yang dibawa ke pusat mungkin tidak menjadi pelapis untuk menjadi menggantikan Menteri Besar.

Namun bagi kita apa juga percaturan PAS Pusat dan PAS Kelantan adalah yang terbaik dan mereka mempunyai strategi sendiri untuk masa hadapan .............

Insya Allah semuanya akan berjalan dengan baik ............

No comments:
Write comments
Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter