DATARAN MERDEKA HARTA UMNO/BN?

Dataran Merdeka diharamkan untuk Bersih 3.0. Peserta-peserta Bersih 3.0 seolah-olah bukan rakyat Malaysia. Hanya ahli Umno/BN sahaja yang boleh menggunakan Dataran Merdeka. Mereka sahajalah yang membayar cukai. Orang lain adalah pendatang asing yang tidak layak dan tidak ada 'kelas' untuk menjejaki kaki ke Dataran Merdeka.

Dataran yang bersejarah itu Umno yang buat, tanah orang Umno, tanah nenek moyang mereka yang bergelar ahli Umno. Orang lain tidak layak dan najis untuk melawat dan bersantai di Dataran Merdeka.

Sesiapa yang datang untuk masuk dataran itu pada hari Sabtu ini akan ditahan kerana melanggar undang-undang. Sekarang tuan punya dataran yang berkelakuan seolah-olah dataran itu tanah pusaka mereka telah memagar dataran itu kerana hasad dengki dan takut kepada rakyat.

'Tuan punya' dataran itu tidak sedar bahawa sebenarnya Dataran Merdeka terletak di dalam kawasan yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat. Mereka buat-buat tidak sedar bahawa 10 dari 11 Parlimen di Kuala Lumpur diamanahkan kepada orang Pakatan Rakyat untuk menjadi Ahli Parlimennya. Hanya 1 parlimen sahaja di KL yang dimenangi oleh BN itupun kerana undi pos iaitu Setia Wangsa. Kalau tidak ada undi pos sudah tentu 100% Kuala Lumpur ditawan oleh Pakatan Rakyat.

Mengapa begitu dangkal dan dungu sekali kepala hotak dan minda mereka sehingga tidak dapat membezakan harta rakyat dan harta pusaka mereka sendiri. .....

Kita yakin rakyat akan tetap datang dan hadir bersantai di Dataran Merdeka dan kawasan sekitarnya.. ......

Comments

Rakyat Pakatan said…
Macam yang selalu dia orang buat kat Dewan Orang Ramai selama ni! Suka hati depa letak bendera UMNGOK dan BaN keliling dewan tu, siap jadi markas depa!!