BN DOAKAN NEGARA BANGKRAP. ASYIK-ASYIK BANGKRAP, BANGKRAP, BANGKRAP?

Sikit-sikit bangkrap, sikit-sikit bangkrap. Itulah zikir pemimpin Umno/BN semenjak dua menjak ini. Bila PR lontarkan idea pendidikan percuma , mereka kata negara boleh bangkrap. Bila PR lontarkan idea harga minyak diturunkan jika PR perintah depa kata Malaysia akan bangkrap.

Namun bila mereka boros, membazir, melakukan rasuah, penyelewengan, bail out hitang kroni, lupuskan hutang piutang suku-sakat mereka, beri pinjaman percuma kepada kroni tidak ada pula pemimpin Umno/BN yang menyatakan negara akan bangkrap. Bila IPP diberikan subsidi RM19bilion setahun secara percuma, wang negara hilang RM20bilion setahun seperti laporan Ketua Audit Negara, pemimpin Umno/BN diam seribu bahasa. Bila hutang Tajudin RM589juta dan pinjaman Lembu Kondo RM250 tidak dipulangkan atau dihapus kira mereka senyap sepi tanpa komen.

Inilah standard pemimpin Umno/BN yang langsung tidak bertanggungjawab terhadap duit rakyat. Tetapi bila duit rakyat yang diuruskan kerajaan hendak dipulangkan kepada rakyat dalam bentuk pendidikan percuma, harga minyak yang lebih rendah dan sebagainya mereka melenting dan menghentam PR. Sedangkan pemimpin PR tampil dengan fakta dan kira-kira yang tepat bukannya bercakap tanpa fakta dan asas.

Rakyat seharusnya mengambil iktibar ini bagi menumbangkan kerajaan Umno/BN pada PRU 13 nanti. Spesies seperti pemimpin Umno/BN mesti dinyahkan dari tampuk pemerintahan kerana sememangnya mereka tidak bertanggungjawab dan tidak takut kepada balasan Allah.

Comments

JAKA said…
umno yang bankrup integriti sebenarnya.

org gila dan dirasuk syaitan tidak boleh diberi memerintah negara.

org bankrup akhlak dan amanah adalah derhaka kepada YDP Agung.

masa dilantik besumpah depan Agung disaksi Allah.

bila berkuasa seleweng dan tidak amanah.

maka itu bukti derhaka kepada Agung, rakyat dan Tuhan serta Rasul.

dan tentulah mereka itu adalah pemimpin bn dan umno yang berkuasa.

jatuhkan pengkhianat dan penderhaka kepada YDP Agung dan negara.