BERSIH 3.0 HALAL : ADA UDANG DI SEBALIK MEE/

Kerajaan BN dilihat begitu berubah menjelang himpunan Bersih 3.0 berbanding dengan 'kebaikan' yang dilakukan mereka menjelang dan semasa himpunan Bersih 2.0 dan Bersih  Semasa kempen Bersih 2.0 ribuan rakyat ditahan sebelum, semasa dan selepas himpinan diadakan.

Mengapa Menteri, Ketua Polis dan pihak berkuasa kelihatan lunak dan tidak mengambil tindakan ganas dan 'uncivilzed' seperti himpunan sebelum ini. Blog ini merasakan bahawa mereka mempunyai perancangan rapi dan sistematik. Mungkin mereka sudah bersedia dengan segala strategi dan tindakan dengan memastikan daftar pemilih kotor memihak kepada mereka. Kita berhimpun di Dataran Merdeka pada masa yang sama mereka melakukan kerja terkutuk memanipulasi Daftar Pemilih. Terlalu banyak bukti dan evidence yang dihamparkan di hadapan mata kita bagaimana daftar pemilih sangat kotor dan sudah pasti memenangkan BN.  Bayangkan bagaima di sesetangah tempat pertambahan pengundi melebihi 30 %, tidak masuk akal.

Jadikan Bersih 3.0 sebagai titik permulaan untuk rakyat bangkit. Jika PRU 13 dijalankan dengan tidak telus, tidak adil dan mempunyai unsur penipuan, mari sama-sama kita hadirkan diri untuk Bersih 4.0 bagi mendesak pilihanraya semula atau hadapkan pemimpin terbabit ke muka pengadilan kerana menipu rakyat.


Comments

Anonymous said…
BAIK ADA MAKNA...TU, SYAITAN XKAN BERBUAT BAIK KALAU ADA MUSLIHAT LAIN