Ku Li tanding Umno atau BEBAS?

Ku Li pasti bertanding pada PRU 13 nanti. Cuma yang kita tidak ketahui samada bekas Presiden Parti Melayu Semangat 46 itu bertanding tiket bebas atau BN. Atau mungkin juga tiket PAS, PKR atau DAP. Semua boleh berlaku.

Kita yakin jika BN mahu memberikan saingan kepada PR sudah tentu mereka tidak akan mengenepikan Ku Li. BN sudah tentu tahu bahawa meminggirkan Ku Li bermaksud menggadaikan satu kerusi BN yang amat berharga. Sebab itu Blog ini berpendapat walaupun terdapat desakan dari pimpinan Umno Gua Musang yang mabuk pangkat untuk memalukan Ku Li tetapi tidak semudah itu Presiden Umno, Ah Jib Gor hendak melepaskan kerusi BN kepada PR di Gua Musang.

Semua orang tahu Ku Li memang 'berhantu' di Gua Musang. Meminggirkan Ku Li bukan sahaja menjejaskan kerusi Parlimen malah ia akan juga memberi kesan kepada kerusi Dun di Gua Musang iaitu Dun Galas, Paloh dan Dabong. Apakah Mustapha Mohamad sanggup untuk kehilangan ketiga-tiga kerusi tersebut bersama-sama dengan kerusi Parlimen Gua Musang.

Comments