Datuk NAN 'gulung' padang MPK tak bagi demo LYNAS

Terbukti Menteri Besar Pahang, Adnan Yaakub begitu takut dengan demo Lynas sehingga pelbagai cara digunakan untuk menggagalkan demo tersebut. Walaupun beliau seolah-olah membiarkan demo berlangsung tanpa gangguan dan ingin melihat seramai mana yang datang berdemo, hakikat yang sebenarnya beliau sangat takut dan bimbang.


Dua hari menjelang Himpunan Hijau 2.0 bagi membantah pembinaan pusat memproses nadir bumi Lynas Advanced Materials Plant (LAMP), lokasi tapak perhimpunan yang dicadang iaitu Padang MPK(1) telah dipagar dan ditutup untuk orang ramai.

“Alasan untuk menaiktaraf padang adalah tidak masuk akal memandangkan tiada cacat celanya padang tersebut menurut pandangan ramai,” kata Pengarah Propaganda Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Edy Noor Reduan.

Katanya, SAMM melihat penutupan Padang MPK(1) adalah satu tindakan bacul dan tidak 'gentleman' oleh seorang menteri besar yang telah berada di tampuk kuasa selama berbelas tahun.

Sebelum ini notis dikeluarkan kononnya padang itu akan digunakan untuk permainan Futsal.

Blog ini ingin mencadangkan kepada Adnan Yaakub supaya 'menggulung' padang tersebut supaya tidak dapat digunakan. Itupun kalau Adnan mempunyai tenaga Badang untuk gulungnya.

Comments