.

.

04 February 2012

BAPA BOREK ANAK RINTIK : Kak Ijat TAK LETAK JAWATAN, TIADA MARUAH

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil menegaskan beliau tidak akan tunduk dengan tekanan mana-mana pihak yang menggesanya meletak jawatan.

Memang semua orang sudah menjangka keputusan itu kerana sudah menjadi resam Umno, buatlah salah sebesar amana pun susah hendak dipecat atau meletakkan jawatan. Dalam Umno rasuah, penyelewengan kuasa, penyalahgunaan kuasa dan sebagainya bukan suatu kesalahan. Lihat sahaja Ali Rustam dan Isa Samad masih gah ditakhta sekarang malah mungkin akan naik lebih jauh lagi selepas PRU 13 nanti.
    
Kak Ijat dengan yakin dan tidak berasa bersalah, berkata tidak ada pemimpin politik yang tidak menghadapi tekanan dan menurutnya perkara itu tidak akan melemahkan semangatnya untuk terus berkhidmat kepada masyarakat malah akan menjadikannya seorang pemimpin yang kuat dalam menghadapi cabaran.
    
"Saya anggapnya sebagai asam garam dalam politik, saya dah lama dalam arena politik, tidak ada mana-mana pemimpin yang tidak melalui pelbagai pancaroba.
    
"Dan kalau orang yang tahu salasilah kepimpinan wanita Umno dan siapa yang membuat saranan seperti ini (meletak jawatan) pasti ada sejarahnya yang tersendiri," katanya kepada pemberita di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

Mengenai sama ada beliau akan terus berada dalam barisan Kabinet, katanya beliau menyerahkan sepenuhnya kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk membuat keputusan.


Untuk Kak Ijat, ini bukan berkait dengan asam garam atau amalan biasa, ini berkait dengan maruah diri Kak Ijat, Kerajaan dan Umno sendiri. Jika inilah amalah yang hendak diteruskan dan dibudaya ada isu besar ini masih tak mahu bertanggungjawab maka tunggulah saat hancurnya tamadun negara. Rasuah, penyalagunaan kuasa, kronisme dan sebagai sudah halal dan tidak menjadi kesalahan.....negara akan hancur dan musnah kerana amalan-amalan ini sudah menjadi darah daging pemimpin dan rakyat

1 comment:
Write comments
Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter