Tragedi UPSI : Polis minta pelajar MENGAKU TERJATUH

smm protest in sultan idris university 010112 safwan anangPelajar yang cedera parah dibelasah Polis awal pagi tadi, Safwan Anang mendakwa polis memintanya mengaku bahawa kecederaan beliau adalah kerana terjatuh bukannya dibelasah polis.

Malaysiakini melaporkan bahawa Presiden Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (Bebas) itu berkata dia diminta menandatangani satu dokumen selepas Jurugambar Polis mengambil gambarnya di hospital.


Inilah antara modus operandi pihak Polis bagi menutup kekejaman dan kebiadapan mereka membelasah rakyat.


Ketua Polis Perak, Shukri Dahalan sendiri menafikan bahawa Polis bertindak keras sedangkan klip video dan gambar-gambar yang dimuat turun dalam internet menjadi bukti kekerasan dan kekasaran melampau pihak Polis.

Comments

Anonymous said…
serang kemudian kecam..tektik yang digunakan oleh yahudi...
Anonymous said…
dosa tau tipu pembaca...auww.. dah lama ker buat kerja ni...tak takut neraka ker...auww geli nya...
Anonymous said…
Isu utama yang sedang dihadapi oleh mahasiswa UPSI ialah graduan UPSI tiada tempat untuk mengajar.

Cara penyelesaiannya ialah melakukan conversion ijazah Sarjana Muda Pendidikan kepada ijazah Sarjana Muda Sains/Kejuruteraan/Sains Komputer/Pentadbiran Perniagaan/Ekonomi dengan PGCE yang mempunyai nilai mata kredit untuk ijazah sarjana (perlu ditambah setahun atau setahun setengah lagi) supaya graduan UPSI lebih mempunyai nilai komersil.

Apabila ini dilakukan, peristiwa UPSI pasti tidak akan berlaku lagi. Ini kerana graduan UPSI akan mempunyai pilihan sama ada mahu menjadi guru atau mencuba di sektor industri
Anonymous said…
Dasar bajingan
Anonymous said…
Hemmm.. Mustahil takda bukti kukuh beb.. Setahu saya orang2 Malaysia hampir semua ada handphone yang berkamera. Takan tak ambil gambar kot.. tuduh menuduh pakai mulut.. Mahasiswa mustahil takda handphone yang canggih ni. Polis dan mahasiswa yang dicederakan tu sama2 sot..beratus-ratus orang yang berdemo takda ambil gambar @ video ke? kalau ada baguslah.. diam saja pastu tunjuk gambar @ video kat orang ramai siapa yang betul.. apa susah.. dah terbukti boleh samanlah..
DARAH SUDAH MENGALIR said…
ASSALAMUALAIKUM WBH,

SERUAN AMALAN QUNUT NAZILAH :

KEZALIMAN UMNO DAN ALAT MEREKA POLIS RAJA DI MALAYSIA SEMAKIN DI LUAR KEWARASAN DAN ADAB BUDAYA BANGSA DAN AGAMA.

KITA PERLU TERUS MENYATAKAN KEBENARAN BERLANDASKAN UNDANG-UNDANG YANG ADIL.

KINI DARAH PEMUDA SUDAH DITUMPAHKAN, PEMIMPIN RAKYAT AKAN DIZALIMI LAGI TIDAK LAMA LAGI ( 09 JANUARI 2012)

MAKA MARILAH KITA SEMUA MULA MENGAMALKAN QUNUT NAZILAH SETIAP HARI SETIAP LEPAS QUNUT SOLAT SUBOH ATAU SELEPAS SOLAT ATAU APA SAJA KHAIFIYAT YANG DIAJAR ULAMAK KEPADA KITA.

MARILAH KITA BERDOA DENGAN BERKAT DOA QUNUT NAZILAH ITU SUPAYA PEMERINTAH YANG ZALIM DAN TALIBARUT MEREKA HANCUR LEBUR DAN TERTEGAKNYA PEMERINTAHAN YANG ADIL DI BUMI MALAYSIA INI.

AMIIINN.
PenganutPAS said…
ya anda ada hak untuk bersuara tapi bukan memanggil pihak berkuasa sebagai anjing .

anda bebas menuntut kebebasan akademik tapi anda perlu sedar kebebasan akademik bukan dijalanraya.

anda boleh berdemo tapi bukan dengan memanjat dan menggoncang pagar tempat anda mencari ilmu

anda boleh zahirkan ketidakpuasan hati tapi bukan cara melawan undang2 dan larangan pihak berkuasa.

anda bebas untuk memperjuangkan hak tapi bukan dengan memecahkan pintu klinik.

anda boleh mengutarakan prinsip anda tapi bukan dengan cara menjadi kuda tunggangan ahli politik

dan anda boleh berbaring diatas jalan sampai anda tua tapi jangan sesekali menyusahkan orang lain.
Anak Ibu Kandung Suloh Budiman said…
Bangkitlah wahai semua anak ibu kandung Suloh Budiman yang sedang belajar dan bekas pelajar. Tumbangkan kezaliman dan Kedurjanaan Kerajaan UMNO walau dengan apa cara sekalipun.
Anonymous said…
memang dalam video 8 minit lebih banyak siswa/siswi ambil gambar dan terdengar seseorang kemungkinan polis berpangkat besar meminta snggota berbaju vest kuning merampas kamera dari seseorang yang berbangsa cina,jadi mana ada lagi bukti bila semua pun diambil oleh pihak polis untuk menutup kekejaman yang mereka lakukan.tapi ada kah kekejaman ini berpanjangan,hanya tuhan saja tahu.