RAMAI AHLI PAS KELUAR PARTI KERANA PAS SESAT?


Benarkah ramai ahli PAS keluar parti kerana PAS sesat? Kalau mengikuti media pencacai Umno memang ramai  ahli PAS yag meninggalkan parti itu lantaran sedar PAS sesat dan tidak boleh diharapkan....itu tuduhan mereka yang tidak dibuktikan pun.

Pagi semalam ketika berada dalam kereta saya terdengar berita sebuah stesyen radio yang mengkhabarkan bahawa ada tuduhan bahawa PAS sesat dari sedi aqidah. Tuduhan itu dibuat oleh seseorang yang tidak berpuashati dengan PAS. Maka disambut pula seorang pembesar negara menyatakan bahawa pemimpin PAS mesti tampil untuk membuat ulasan terhadap tuduhan itu.

Saya rasa tidak perlu pemimpin PAS jawab padan dengan saya sahaja menjawabnya.

1) Jika benar PAS sesat tunjukkan di mana sesatnya, saya pun tidak mahu bersama parti atau kumpulan yang sesat.

2) Jika PAS sesat sila kemukakan dakwaan di mahkamah syariah dan hadapkan ke mahkamah semua pemimpin PAS yang 'menyesatkan' orang. Heret Tok Guru Nik Aziz, Tok Guru Dr Haron Din, Tok Guru Haji Hadi Awang, Tuan Ibrahim, Ustaz Haron Taib kerana mereka ini didakwa menyesatkan orang.

Kami pengikut PAS tidak mahu duduk dalam parti sesat kalau benar PAS sesat. Mungkin Umno parti yang benar. Cuma sila jawab soalan di bawah sebelum menyatakan Parti Umno:-

1) Di mana Al Quran dan Al Sunnah, Ijmak serta Qias dalam perlembagaan Umno

2) Mengapa Umno meletakkan Nasionalisme, Pragmatisme, Kronisme dan nepotisme sebagai teras perjuangan dan amalan mereka?

3) Mengapa Umno mengekalkan pemimpin rasuah, menyalagunakan kuasa dan skandal serta memegang jawatan seperti Ketua Menteri., Menteri, Ahli parlimen, Adun dan sebagainya,,,,(Ali Rustam, Isa Samad dan lain-lain).

4) Mengapa Umno tidak meletakkan hukum Islam sebagai hukum tertinggi di dalam negara kiita sedangkan Umno berkuasa di pusat

5) Mengapa pemimpin Umno tidak meletakkan cara hidup Islam sebagai amalan mereka, ramai tidak tutup aurat, boros, membazir dan sebagainya .........

banyak lagi tak sempat tulis.....

Dipetik dari tulisan Amat Kassim (Bekas Ketua PAS Cawangan era 90-an)

Comments