RAMAI AHLI PAS KELUAR PARTI KERANA ISU HASSAN ALI?

Benarkah ramai ahli PAS akan meninggalkan parti itu atas alasan tidak bersetuju dengan pemecatan bekas Naib Presiden PAS, Dr Hassan Ali.?

Bermula dengan 'lakonan' di Gombak dengan kira-kira 100 orang 'PAS' keluar parti semalam, kita menjangkakan selepas episod-episod menipu rakyat ini akan lebih hebat di seluruh negara. Maka ramailah 'penyangak-penyangak' politik akan mengaku menjadi ahli PAS dan berebut-rebut untuk mendapat sedikit upah dari lakonan tersebut.

Maka akan ujudlah istilah-istilah yang tidak pernah ujud dalam seperti Ketua Zon, Ketua Ranting, Ketua Bahagian, Pengerusi Dun, Pengerusi Cawangan, Ketua Wanita, Ketua Pergerakan Pemuda dan macam-macam lagi. Dari istilah-istilah itu jelaslah kepada kita bahawa ianya hanyalah lakonan dan penipuan kerana jawatan-jawtana yang disebutkan itu sendiri tiada dalam organisasi PAS Negeri, Kawasan, Cawangan dan lain-lain.

Blog ini yakin apabila Hassan Ali memulakan road shoad untuk menghentam PAS tidak lama lagi maka ramai-ramai pelakon-pelakon 'ad hoc' ujud. Skrip dan taktik lama ini sudah menjadi tradisi bagi Umno.

Pemimpin PAS dan ahli-ahlinya sudah biasa dengan taktik lawak ini. Mereka tidak sedikit risau kerana jumlah mereka yang menyertai PAS setiap bukan ratusan malah kadang-kadang mencecah ribuan dalam masa sebulan sehingga PAS terpaksa meminda proses pemprosesan keahlian supaya lebih cekap, pantas dan effisien.

Comments