Rakyat Malaysia TIDAK BODOH TAPI DIPERBODOHKAN (Video di dalam)

Rakyat Malaysia sebenarnya tidak bodoh tetapi seringkali diperbodohkan oleh kerajaan BN. Apa sahaja yang pemimpin BN kata, mereka percaya tanpa membuat kajian dan usul periksa. Semuanya mereka 'telan' seolah-olah pemimpin BN maksum dan tidak pernah berniat jahat.

Bila rakyat bangun menentang  pemimpin BN kata rakyat mesti akur kerana kerajaan sudah berusaha sedaya upaya untuk memberikan yang terbaik kepada rakyat. Semua isu yang melibatkan kenaikan barang, harga minyak, cukai dan sebagainya disalahkan kepada pihak luar kata mereka kerajaan tidak boleh berbuat apa-apa. Umpama kenaikan harga minyak mereka ia berlaku kerana kenaikan harga minyak dunia. Mereka bandingkan pula harga minyak kita dengan harga minyak negara yang bukan pengeluar minyak. Ramai rakyat diperbodohkan.

Bila cukai 6 % telekomunikasi hendak dinaikkan pemimpin kerana beri pelbagai alasan. Bila GST hendak diperkenalkan pemimpin BN kata cukai itu tidak membebankan rakyat malah ia akan meringankan beban rakyat. Ramai juga yang diperbodohkan terutama yang menjadikan media arus perdana dan TV pencacai kerajaan sebagai rujukan utama.......mereka terus diperbodohkan.........

Comments

kampong lad said…
kerajaan yg terbaik, memberikan yg terbaik & apa2 kejadah yg terbaik lagi. istilah terbaik hanya boleh digunapakai setelah pertandingan atau perbandingan atau ujian dibuat. contoh: best student, miss universe, ha.ha.ha.,lee chong wei atau lindan dlm badminton & banyak lagi. semenjak merdeka hingga sekarang hanya kerajaan bn (perikatan) yg dok berkuasa, terbaik lagu mana?. ini umpama anak tunggal, dia lah madu & dia lah juga racun.