Ong Tee Keat sertai PKR?

Mungkin satu lagi kejutan akan berlaku menjelang Pilihanraya Umum ke 13 nanti. Seorang lagi bekas pemimpin MCA akan menyertai PKR selepas Chua Jui Meng dan beberapa yang lain. Bekas Presiden MCA, Ong Tee Keat besar kemungkinan akan menyertai Parti komponen PR andai beliaiu disingkirkan dari menjadi calon BN di Parlimen Pandan.

Ong awal-awal menyatakan akan mempertahankan kerusi Pandan walaupun MCA membuang beliau. Maknanya beliau akan bertanding mewakili parti lain atau mungkin menjadi calon Bebas.

Memang tidak janggal jika Tee Keat menyertai mana-mana parti PR kerana beliau memamg seorang yang berkarisma dan berpengalaman dalam politik sejak dari alam kampus lagi.

Bekas Menteri Pengangkutan ini enggan berterus terang tentang langkah politik beliau seterusnya dan berkata beliau akan membuat pengumuman mengenai perkara itu pada waktu yang sesuai.

"Saya akan jelaskan perkara itu apabila sampai masanya. Untuk sementara waktu ni, saya memberi tumpuan terhadap tugas saya sebagai ahli parlimen, membantu orang di kawasan berkenaan," katanya dipetik dari Malaysiakini.

Comments