ISU LI@@T : ANWAR TAKKAN TERLEPAS?

Pejabat Peguam Negara hari ini memfailkan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi membebaskan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada pertuduhan liwat.

Rayuan itu difailkan pada jam 4.30 petang ini di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.
Pada 9 Januari lalu, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur melepas dan membebaskan Anwar daripada tuduhan meliwat Mohd Saiful Bukhari yang juga bekas pembantunya.
    
Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah dalam penghakimannya, berkata beliau mendapati tidak ada bukti yang menyokong keterangan Saiful.
Semalam, Saiful menghantar surat rasmi kepada Peguam Negara Tan Sri Abdul Ghani Patail meminta beliau memfailkan notis rayuan terhadap keputusan itu.
    
Saiful menerusi blog miliknya mohdsaifulbukhari.blogspot.com menulis bahawa surat itu dihantar melalui peguamnya Tetuan Zamri Idrus & Co.

Ini bermakna kes ini akan didengar di Mahkamah lebih tinggi. Anwar sudah tentu kena bersedia untuk menghadapi rayuan ini. Jika Anwar gagal maka kemungkinan Anwar terpaksa kembali ke rumah lamanya di Sungai Buloh. 

Comments

Anonymous said…
Tapi kalau Anwar sempat menjadi PM.... Saifool Si Iblis Jantan akan ke Sungai Buluh pula dan di dalam penjara beliau akan dimandikan dengan bunga-bungaan dan akan merasa nikmat sebenar diliwat secara rambang oleh "senior" banduan (terpilih) seramai 10 orang sehari dan akan berlarutan sehingga 30 hari. Sepanjang tempoh itu, rakyat jangan buka mulut.....biarkan Iblis Jantan ini rasakan kemarahan rakyat terhadap fitnah beliau selama ini. Ayuh Anwar lakukanlah, rakyat tidak akan marah, kerana anda telah dizalimi begitu dahsyat oleh Pemimpin Melayu Iblis di Negara yang terlalu korupsi ini. Apa? Penjara ada peraturannya sendiri? Kalau Mahkamah, polis, SPRM dan AG pun boleh dibeli, tak kan lah Penjara tak boleh dibeli? Kuasa adalah segala galanya di dunia ini........