HASSAN TUDUH KHALID SAMAD 'PARASIT' DALAM PAS?


Bekas Naib Presiden PAS yang dipecat, Dr Hassan Ali menamakan Ahli Parlimen Shah Alam, Ir Khalid Samad sebagai penghalang kepada usaha beliau menjalankan tugasnya sebagai Exco Agama dahulu. 

Mungkin juga Khalid inilah yang dikatakan oleh Parasit oleh Hassan Ali. Kalau Khalid parasit, Hassan Ali apa pula?


Mana lebih baik parasit yang taat kepada aspirasi dan keputusan jemaah dengan parasit yang besar kepala, ego dan tidak setuju dengan hala tuju jemaah. 

Pelbagai tuduhan dilemparkan oleh Hassan Ali antaranya Hasan menegaskan beliau tidak faham mengapa Ahli Parlimen Shah Alam dari Pas menentang beliau, termasuk pernah mempersoalkan pengharaman penjualan arak di kawasan majoriti Melayu.

 
“Kalau DAP dan PKR itu saya faham kerana mereka bukan Islam, tetapi yang saya tidak faham Ahli Parlimen Shah Alam berdiri di barisan hadapan menentang apa yang saya lakukan.
 
“Tuan-tuan bayangkan, saya mahu bersihkan Shah Alam daripada judi, tidak boleh, saya nak lihat rumah urut dibersihkan pun tidak boleh,” katanya dalam ceramah Bicara Memurnikan Akidah Ummah di Shah Alam, kelmarin.
 
Turut hadir, bekas Ketua Penerangan Pas Selangor, Hasan Basri dan bekas Timbalan Dekan Fakulti Ekonomi Universiti Islam Antarabangsa (UIAM), Datuk Aidit Ghazali.
 
Beliau berkata, penduduk di Shah Alam perlu menolak pemimpin yang didakwa mengkhianati perjuangan Agama Islam dalam pilihan raya akan datang.

Sumber : Sinar Harian.
Gambar di atas hanya sekadar hiasan.

Comments