Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang TIDAK TER'MAKAN' dengan POLITIK MUSUH


Pemerhati politik yakin Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, P Ramasamy tidak akan meninggalkan parti DAP. Isu ini adalah sesuatu yang kecil dan mudah diselesaikan. Namun media telah membesar-besarkan isu ini bagi memburukkan imej Kerajaan PR Pulau Pinang yang berjaya mentadbir Pulau Pinand dengan baik sejak Mac 2008.

P Ramasamy dalam kenyataannya hari ini berkata beliau sedia meninggalkan DAP  jika diminta berbuat demikian oleh jawatankuasa pusat eksekutif berhubung dakwaan beliau melabelkan pengerusi parti itu, Karpal Singh sebagai ‘godfather’ atau ‘bapa angkat.

Katanya, beliau tidak berniat memperkecilkan mana-mana pemimpin DAP dan tidak bertujuan membidas mereka dengan dengan sebarang kenyataan yang kontroversi.

Menurut Ramasamy beliau bersedia berbincang dengan Karpal Singh jika pemimpin veteran itu merasakan dirinya dihina dengan kenyataan berkenaan dan menuntutnya membuat permohonan maaf serta menarik balik kenyataan tersebut.
penang dap convention 111211 karpal guan eng ramasamyJika Ramasamy meninggalkan DAP ini merupakan kerugian yang besar kepada PR Pulau Pinang keraan beliau merupakan antara pemimpin yang berpendidikan tinggi dan disegani oleh semua pihak. Kita mengharapkan DAP dapat menyelesaikan masalah dalaman mereka ini bagi memastikan PR mempunyai pasukan yang paling mantap dan kuat pada PRU 13 nanti.

Comments