Rakyat DIPINGGIRKAN dari AKIDAH YANG BETUL punca BALA ALLAH

Malam tadi blogmaster sempat menghadiri ceramah Mohd Hakim Lokman (Bob Lokman) di Kampung Bakar Batu, Kandang. Ramai sekali rakyat Melaka yang hadir. Kebanyakannya muka-muka yang jarang dilihat pada ceramah PR. Tahniah. Kita juga ingin mengucapkan tahniah kepada PAS Cawangan Bakar Batu kerana berjaya mengadakan ceramah tersebut yang sudah beberapa tahun tidak diadakan di Kandang.

Bob dalam ceramahnya berkata punca kepada segala masalah yang berlaku di Malaysia hari ini adalah kerana kerajaan tidak mementingkan akidah rakyat menyebabkan rakyat semakin jauh dari agama.

"Apa yang mereka pentingkan ialah ekonomi, duit dan material itu sahaja, mereka tidak kisah kalau orang caci cerca ulama, maki ulama dan cerca hukum Islam dan sebagainya".

"Sebab itu Chua Soi Lek berani menghina hukum hudud dan Umno diam membisu"

"Kalau akidahnya betul, Insya Allah kita selamat, malangnya kerajaan tidak mementingkan semua ini, apa yang mereka cari ialah projek dan duit" ujar Bob

Beliau berkata rakyat mesti kembali kepada Islam dalam usaha untuk memilih pemimpin dan kerajaan.

"Hari ini kita melihat dan mendengar cerita anjing menggonggong mayat bayi tidak mustahil suatu hari nanti akan ada pula cerita bayi gonggong anjing pula".

"Kita mesti memilih kerajaan yang takut kepada Allah bukannya kerajaan yang pemimpinnya hanya hendak mengkayakan diri sendiri dan kroni mereka" tambah Bob

Comments