Pencacai UMNO cuba PROVOKASI program bantahan makan angin MBMB dan MPHTJ

Pagi tadi Pakatan Rakyat Negeri Melaka mengadakan bantahan secara aman terhadap tindakan Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB) dan Majlis Perbandaran Hang Tuah Jaya (MPHTJ) yang membelanjakan duit rakyat untuk lawatan ke Perth, Australia.

Bantahan aman tersebut disertai oleh Ahli Dewan Undangan Negeri Kesidang, Goh Leong San, Adun Bachang, Lim Jak Wong; Adun Bandar Hilir, Tey Kok Kiew; Ahli Parlimen Kota Melaka, Sim Tong Him; Yang Dipertua PAS Kota Melaka, Harun Mohamed, Ketua Penerangan PAS Kawasan Bukit Kati, Yusof Wahab, Timbalan Ketua Penerangan PKR Melaka, Freedie Lim Seong Hoe, Ginie Lim dan penyokong-penyokong PR.

Beberapa orang 'pencacai' Umno cuba menganggu himpunan bantahan aman tersebut tetapi disuraikan oleh anggota Polis yang bertugas. Para peserta himpunan diberi masa 5 minit untuk menyatakan bantahan tersebut..

Mereka melaungkan kata-kata yang tidak sedap didengar yang kebudak-budakan dan menggelikan.

Bila rakyat mengadu kepada MBMB dan MPHTJ tentang masalah banjir, longkang dan sebagainya seringkali mereka memberikan alasan tiada peruntukan untuk mengatasi masalah tersebut.Ternyata duit rakyat dibazirkan begitu sahaja. 

Sikap membazir dan menggunakan duit rakyat seperti duit mereka sendiri inilah menyebabkan Melaka terus mengumpulkan hutang mencecah RM825juata sehingga 2010. Tidak mustahil hutang Melaka akan meningkat kepada RM1bilion pada tahun 2011. Lebih malang Melaka langsung tidak membayar hutang kepada kerajaan pusat pada tahun 2010.

Comments

Anonymous said…
Apa tunggu lapor pada SPRM siasat ke tidak belakang kira
Anonymous said…
penakott
Anonymous said…
Aku orang Melaka. Orang Melayu Melaka banyak orang susah dan rata-rata orang kampung. Professional Melayu yang berjaya dan kaya berapa kerat je. Yang lain sumer keparat-keparat melayu melaka yang ada kaitan ngan kerajaan negeri. Cuba tgk, ADUN melakalah yang paling gemuk dan tak sihat (seperti dalam laporan media). Dahla songlap duit rakyat, lepas tu ada plak orang yang backing diorang. Bodoh betul...