Undang-undang PERHIMPUNAN AMAN : Rakyat sudah TIADA MASA DAN TIADA PILIHAN

NONEKetua Penerangan Dewan Muslimat PAS Pusat, Aiman Athirah berkata rakyat mesti “consistanly” sedar bahawa KITA TIDAK PUNYA BANYAK MASA.

Beliau berkata demikian ketika memberikan komen tentang Rang Undang-undang Perhimpunan Aman akhirnya diluluskan Dewan Rakyat selepas perbahasan kira-kira tiga empat oleh enam anggota parlimen.

Rang undang-undang itu - yang mengharamkan demonstrasi jalanan dan membenarkan perhimpunan lain dengan beberapa syarat ketat - lulus dengan undi suara ketika ketiadaan anggota Pakatan Rakyat yang keluar dewan sebelumnya.

Rang undang-undang itu dibahaskan oleh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR-Permatang Pauh), Abdul Rahman Dahlan (BN-Kota Belud), Lim Guan Eng (DAP-Bagan), Abdul Hadi Awang (PAS-Marang), Ibrahim Ali (Bebas-Pasir Mas) dan P Kamalanathan (BN-Hulu Selangor).

Ia kemudiannya diikui penggulungan oleh Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz.

"KITA TIDAK PUNYA BANYAK PILIHAN selain MENAMATKAN PENTADBIRAN REGIM UMNO BARISAN NASIONAL yang secara jelas tidak lagi upaya untuk memacu pembangunan Negara ini dalam semua aspek : Intelectual, Emotional, Spiritual, Physical, Economical and Political. PRU13 RAKYAT AKAN "HARAMKAN" UMNO BARISAN NASIONAL DARIPADA MEMERINTAH!" ujar Athirah dalam komennya di Malaysiakini

Comments