SITI NURHALIZA boleh terus MENYANYI jika PAS MENANG


Ketua Penerangan PAS Pusat, Dato Tuan Ibrahim Tuan Man berkata sesiapa juga tidak perlu bimbang jika PAS menang dan membentuk negara berkebajikan.
"Siti Nurhaliza dan artis-artis lain juga boleh terus menyanyi dan terus bergiat dalam bidang masing-masing jika PAS memerintah negara.
'Malah nasib mereka akan lebih terbela jika berada di bawah pemerintahan PAS, selaras dengan konsep Negara Berkebajikan yang diperkenalkan itu," katanya yang juga Pesuruhjaya PAS Pahang.
Tambahnya, konsep Negara Berkebajikan berbeza dengan negara kebajikan kerana Negara Berkebajikan adalah penekanan kepada keadilan dan ihsan yang menjadi teras pentadbiran kerajaan.
"Di bawah kerajaan yang seperti itu yang ingin dilaksanakan oleh PAS, keadilan yang ditekankan bukan hanya kepada sesama umat Islam, tetapi juga orang bukan Islam," kata ketika membentangkan kertas kerjanya yang bertajuk Konsep Negara Berkebajikan pada Multaqa Pendakwah PAS di Dewan Datuk Fadzil Mohd Noor di Kolej Universiti Islam Zulkifli Mohamad (KUIZM) di Taman Melewar, Kuala Lumpur hari ini.
Ternyata semua lapisan rakyat termasuk artis dan sesiapa juga amat tertarik dengan konsep Negara Berkebajikan yang digagaskan oleh PAS. Hanya Umno/BN sahaja yang tidak dapat menerima konsep tersebut kerana mereka tahu dalam negara kebajikan tiada peluang untuk mereka melakukan rasuah, penyalahgunaan kuasa dan sebagainya.
Sumber : Harakahdaily

Comments

ahlee said…
Sepanjang tempoh hampir 3 tahun, Saifudin Nasution yang menjadi kebanggaan ahli-ahli PKR dan pengundi Machang telah berjaya mengumpul kekayan berganda hasil daripada kemenangannya sebagai Ahli Parlimen Machang tapi adalah mustahil dengan pendapatan yang ada, beliau mampu hidup mewah dan membina kekayaan termasuklah mahligai mewahnya di Machang Kelantan.




Ketika hidup Saifuddin Nasution semakin mewah dan berlatarbelakangkan mahligai mewah, rakyat di Parlimen Machang yang diwakilinya masih ada yang miskin merempat, kais pagi makan pagi. Sebaliknya mahligai yang dibinanya dengan nilai jutaan ringgit sedangkan rumah rakyat yang dipimpinnya masih ada yang beratapkan langit, berlantaikan tanah dan berdinding buluh. Masih ada rakyatnya masih minum air telaga. Tetapi, apabila kita mendengar gaya percakapannya seolah-olah beliau pejuang yang bercirikan Islam, mendahulukan kepentingan rakyat daripada diri sendiri tapi lain pula yang berlaku.






Hari ini Saifuddin Nasution begitu gigih membongkar kepincangan National Fedlot Corporation sedangkan beliau sendiri jelas merupakan pemimpin munafik yang berselindung di sebalik kepandaiannya berhujah sehingga rakyat terkeliru untuk menilai wajah-wajah sebenar Saifuddin Nasution. Beliau cuba membongkar untuk kepentingan politiknya tetapi dalam masa yang sama rakyat pimpinannya dibiarkan melata tanpa pembelaan sewajarnya dari beliau sebagai Ahli Parlimen Machang.




Pernah suatu ketika Saifuddin Nasution dihalau daripada satu majlis di Kampung Belukar, Machang apabila beliau mahu menggunakan masjid untuk kelangsungan politiknya. Menyedari rakyat Machang semakin menolaknya, beliau berhasrat untuk bertanding di luar Kelantan dengan memilih Parlimen Bandar Tun Razak.

Berhentilah Saifuddin daripada terus menjadi pemimpin munafik. Rakyat memerlukan pembelaan dan bukannya retorik politik seperti yang sedang beliau lakukan. Nasib dan masa depan rakyat lebih penting daripada persekongkolan kebejatan moral dalam pimpinan pembangkang.Anda mungkin juga meminati:
ANWAR IBRAHIM BERMIMPI? TAPI TIDAK MUSTAHIL! NGEH KOO HAM DISAMAN SPEKULASI WANITA PENAN DIROGOL AKHIRNYA TELAH TERJAWAB HARAM 2.0: PERANAN WAKIL RAKYAT PEMBANGKANG HANYA CETUSKAN ... KERAJAAN PRIHATIN DAN TERUS BANGUNKAN PENDIDIKAN ANAK-ANAK ... LinkWithin SAIFUDIN NASUTION DIIBARAT PAKU DULANG PAKU SERPIH, MENGATA ORANG DIA YANG LEBIH
Dihasilkan oleh WIRA KENYALANG™
0 komen
Labels: Saifudin Nasution
Sabtu, 12 November 2011