Rosmah tak belanja, anak tak pergi Australia, NAJIB MESTI SAMAN?

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjelaskan bahawa anak perempuannya bukan berada di Australia semasa beliau menghadiri mesyuarat ketua-ketua kerajaan Komanwel (CHOGM) di Perth, baru-baru ini.

Justeru, katanya orang ramai sepatutnya tidak terpedaya atau terbabit menyebarkan pembohongan.

"Jangan percaya atau sebar pembohongan. Malah, anak perempuan saya tidak berada di Australia dan isteri saya (Datin Seri Rosmah Mansor) tidak membeli apapun barang kemas," kata Najib dalam Twitter terbarunya yang dipetik Bernama.

Awal minggu ini, laporan berita di The West Australian, mendakwa anak gadis perdana menteri membelanjakan A$60,000 (RM195,000) semasa membeli-belah di David Jones, antara gedung terbesar di Australia.


Jika benar dakwaan Najib di atas maka saya sebagai rakyat Malaysia mengharapkan Perdana Menteri menyaman orang yang mereka-reka fakta supaya nama beliau, Rosmah dan anaknya bersih dari fitnah. Namun pada masa yang sama Najib mesti menafikan segala tuduhan tersebut denfan fakta yang jelas dan beramanah. Jangan cuba menipu rakyat kerana lambat laun rakyat akan tahu duduk perkara sebenar.


Di zaman serba canggih ini maklumat gambar dan maklumat boleh diperolehi dalam masa satu saat ke seluruh dunia.

Comments