Ramai Wakil Rakyat kena gugur dan kecewa

Barisan Nasional (BN) mahu calonnya yang bertanding dalam pilihan raya umum ke-13 akan datang bukan sahaja boleh menang tetapi juga daripada mereka yang dikehendaki rakyat, kata Setiausaha Agungnya Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.
    
Beliau berkata pengumuman Perdana Menteri yang juga Pengerusi BN Datuk Seri Najib Tun Razak semalam yang tidak meletakkan had umur atau jumlah pernah menjadi wakil rakyat untuk menjadi calon bertujuan memastikan calon yang bertanding nanti adalah yang dimahukan rakyat.
    
Tengku Adnan yang juga setiausaha agung Umno dan ahli Parlimen Putrajaya yakin dengan kenyataan Najib itu dapat melenyapkan persepsi sebelum ini yang mengatakan yang tua tidak boleh menjadi calon dalam pilihan raya umum ke-13 nanti.


Dari kenyataan di atas jelas kepada kita akan ramai Wakil Rakyat akan digugurkan dari menjadi calon pada PRU 13. Selain ramai juga pemegang jawatan di peringkat bahagian Umno/BN akan diketepikan. Yang pasti 'orang' Haji Najib akan dipilih menjadi calon atas alasan 'boleh menang' dan 'diterima rakyat' walaupun pada hakikatnya tidak demikian.


Maka sudah pasti ramai yang kecewa dan merana kerana masing-masing perasan bahawa merekalah calon terbaik dan terhebat yang boleh memenangkan Umno/BN. 

Comments