Najib MENIPU LAGI?

Tidak lama dahulu Perdana Menteri  Najib Razak mengeluarkan kenyataan akan menghapuskan ISA. Tetapi ketika air liurnya belum kering dari bercakap tentang penghapusan ISA tiba-tiba 13 orang di tahan di Tawau, Sabah mengikut Seksyen 73(1) Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) 1960.

Ini menjadikan janji Perdana Menterii, sebelum ini, untuk memansuhkan undang-undang zalim itu sebagai satu lawak.

Seperti biasa pemimpin Umno/BN hanya pandai mengeluarkan kenyataan itu dan ini tetapi ianya belum tentu dapat dilaksanakan, malah kadang-kadang kenyataan mereka hanya sekadar kenyataan politik untuk menipu dan mempermainkan rakyat.

Sementara itu Pengarah Amnesty International, Asia, Sam Zarifi berkata Kerajaan Malaysia menjadikan rancangannya untuk memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sebagai satu lawak apabila terus menggunakannya untuk menahan rakyat sekali lagi.

Sam berkata janji untuk menghapuskan tahanan ISA tidak mencukupi. Perdana Menteri Datuk Seri Najib mesti membuktikan beliau mahu menamatkan amalan itu.


"Jika polis Malaysia mempunyai bukti untuk mengesyaki 13 tahanan itu melakukan kesalahan jenayah, dakwa mereka ataupun lepaskan sahaja mereka.

"Menahan seseorang tanpa dakwaan atau dibicarakan, terang-terangan menunjukkan tidak menghormati kedaulatan undang-undang." tambah Sam.

Comments

dzuandiey said…
indah khabar dari rupa..
satu demi satu penipuan dilakukan...

http://dzuandiey.blogspot.com