Muhyiddin UGUT RAKYAT KELANTAN

Dewan Pemuda PAS (DPP) menganggap kenyataan timbalan perdana menteri yang memberikan jaminan untuk membekalkan air bersih kepada rakyat di Kelantan jika BN diberi mandat dalam pilihan raya umum ke-13, sebagai hanya kenyataan politik berbaur ugutan kepada rakyat negeri itu.

DPP berpandangan, kenyataan Tan Sri Muhyiddin Yassin itu menunjukkan keangkuhannya sebagai pemimpin negara kerana meletakkan syarat tertentu terlebih dahulu kepada rakyat Kelantan bagi menyelesaikan masalah mereka.

"Ia juga seperti suatu ugutan agar rakyat Kelantan mengundi BN dalam PRU ke-13, barulah masalah mereka dapat diselesaikan.

"Manakala jika rakyat Kelantan terus mengundi PAS, kerajaan persekutuan akan membiarkan sahaja Kelantan terus dengan masalah ini," kata  Ketua penerangannya, Riduan Mohd Nor dalam satu kenyataan hari ini yang disiarkan oleh Malaysiakini.
NONE

Kenyataan Riduan ini memang benar kerana sebagai seorang pemimpin negara Muhyiddin tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan yang sama taraf dengan Ahli JKKK kampung. Kenyataan beliau jelas berbaur ugutan yang menyebabkan rakyat semakin benci dan meluat dengan Umno dan Muhyiddin sendiri.


Sepatutnya sebagai seorang Timbalan Perdana Menteri kepada semua rakyat tanpa mengira fahaman politik, Muhyiddin sepatutnya berusaha untuk menyelesaikan semua permasalahan rakyat kerana semua rakyat mempunyai hak tentang apa juga yang dihalalkan oleh perlembagaan. Kerajaan pusat sewajarnya tidak mendiskriminasi rakyat yang tidak menyokong mereka kerana semua rakyat membayar cukai dan mempunyai hak yang sama serta bebas menyokong sesiapa sahaja yang disukai.

Comments