Menteri PENIPU mesti DIPECAT

Isu National Feedlot Corporation (MFC) syarikat milik Ketua Wanita Umno, Shahrizat Jalil membongkar segala macam keburukan Umno/BN dan pemimpinnya.

Ternyata ada menteri dan 'Kepala' Menteri iaitu Perdana Menteri yang gelabah dan mengeluarkan pelbagai kenyataan yang bercanggah antara satu sama lain.

Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli mendedahkan bagaimana Perdana Menteri dan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani mengeluarkan dua jumlah yang berbeza dengan wang yang di'sedekah'kan kepada NFC.

Noh Omar dalam kenyataannya pada 31 Oktober di lobi Parlimen menyatakan bahawa pinjaman RM250juta belum disalurkan kepada NFC. Manakala Tuan Haji Najib Razak pula dalam jawapan bertulisnya kepada Dewan Rakyat pada 1 November memberikan figur bahawa sehingga 31 Julai 2011 hanya RM181.9 juta sahaja disalurkan kepada syarikat milik Menteri yang mendapatkan jolokan mesra sebagai Juhi Chawla Malaysia oleh Hj Mohamad Sabu.

Jelas kenyataan kedua-dua mereka iaitu 'Boss' dan 'Anak buahnya' bercanggah. SIAPA YANG MENIPU RAKYAT DAN MEMBOHONGI RAKYAT? Adakah Pak Menteri atau Kepala Menteri (Perdana Menteri)?

Salah seorang dari mereka sudah pasti pelawok (Menipu dalam dialek Kelantan). Seorang Perdana Menteri atau Menteri yang menipu merupakan kesalahan serius. Ia melibatkan integriti dan amanah. Seseorang menteri yang menipu tidak layak menjadi menteri lebih-lebih lagi Perdana Menteri. Dalam isu ini salah seorang sudah melakukan pembohongan. SIAPA Perdana Menteri atau Menterinya????

Orang yang membuat bohong mesti meletakkan jawatan atau kalau enggan letak jawatan ia mesti DIPECAT kerana ianya melibatkan integriti. Jika di barat seorang menteri yang didapati berbohong sudah pasti akan dipecat atau lebih manis ia sendiri akan memecat dirinya.

Namun di Malaysia Perdana Menteri dan Menteri jika berbohong langsung tiada maruah dan harga diri tetap mahu meneruskan tugasnya. Seperti juga dengan 2 orang pemimpin Umno seorang Ketua Menteri dan seorang bekas Menteri Besar yang terus memegang jawatannya sehingga sekarang walaupun disabitkan dengan kesalahan rasuah pada pemilihan Umno.

Oleh itu rakyat ingin melihat suatu pembaharuan. Dalam isu NFC ini salah seorang yang berbohong samada Perdana Menteri atau Menteri Pertanian dan Perniagaan Asas Tani mesti DIPECAT segera. Yang pasti seorang lagi mesti juga DIPECAT iaitu Shahrizat Jalil kerana tidak menjaga etika di mana keluarganya boleh menerima projek besar ini dari kerajaan yang dia sendiri menjadi anggota kabinet. Sudah lah salah dari segi etika, perniagaannya juga gagal, akhirnya rakyat jadi mangsa kerana wang rakyat hangus begitu sahaja.

Comments