Najib TIPU RAKYAT

Perdana Menteri menipu rakyat untuk membenarkan himpunan Bersih 2.0 di stadium tetapi akhinrnya beliau mungkir janji.

Beliau sengaja membuat helah dan pujukan agar tidak diadakan himpunan di Kuala Lumpur dengan tawaran stadium.

Dengan menggunakan Polis, Bersih 2.0 digempur dengan water cannon, gas pemedih mata, air kimia dan ribuan peserta Bersih 2.0 ditangkap. Berbanding  HIMPUN baru-baru ini yang tiada provokasi Polis.

Mengapa ada dua standard dalam hal ini.?

HIMPUN inendapat layanan istimewa sehingga boleh dikatakan  tiada pun bulu roma pun yang tercabut manakala Bersih 2.0 diprovok sedemikian rupa sehingga ada yang meninggal dan cedera.

Begitulah hebatnya layanan Najib dan kuncu-kuncunya. terhadap peserta HIMPUN yang sememangnya mendapat sokongan mereka kerana tidak lantang membongkar penyelewangan dan kebobrokan kerajaan BN malah mereka merasakan perhimpunan itu memberikan impak yang baik kepada mereka.

Kalau Najib berkata HIMPUN berkumpul secara aman  dan beretika tetapi Bersih tidak seperti itu, mengapa Najib dan pihak berkuasa  berdolak dalik bila Bersih 2.0 memohon untuk berkumpul dalam Stadium Merdeka. Tetapi sekarang Najib cuba membandingkan Bersih 2.0 dan HIMPUN.

Comments

Anonymous said…
memang kuat tipu
Anonymous said…
tuan tolong siasat skandal pengetua politeknik merlimau yang kuat umnonye dengan pengusaha kantin politeknik tersebut yang dikatakan pakai bom..