Najib JANGAN TAKUT berdebat

NONE
Sebagai seorang bakal negarawan, Perdana Menteri, Najib Razak mesti menyahut cabaran Anwar untuk berdebat dengannya. Masing-masing mesti berani berhadapan dengan rakyat dengan hujah dan perancangan masa depan.

Masing-masing ada bajet sendiri, alangkah eloknya jika Najib dan Anwar berdebat dan berbincang secara formal di hadapan rakyat melalui siaran terus menerus di televisyen.

Untuk melayakkan diri menjadi negarawan,  Najib sepatutnya berani berhadapan dan berlawan hujah dengan sesiapapun.


Hari ini Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim buat kesekian kalinya mencabar perdana menteri Datuk Seri Najib Razak untuk berdebat "pada bila-bila masa.".


Kali ini, Anwar mahu peluang berdebat untuk menerangkan kepada Najib dasar Pakatan Rakyat dalam Buku Jingga dan juga bajet bayangan yang ditawarkannya."Saya usulkan untuk bantu rakyat terdedah kepada dua-dua dasar kerajaan BN dan pakatan, saya ulangi gesaan untuk adakan debat terbuka," katanya.

Beliau juga mahu berdebat kerana tidak berpuas hati dengan kenyataan Najib semalam yang menyifatkan bajet oleh Pakatan sebagai "belanjawan republikan aliran kanan yang gagal memahami kehendak rakyat." kata Anwar.

Comments