Najib dan Rosmah terselamat

Najib dan Rosmah terselamat dari asakan peguam Anwar Ibrahim apabila Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengenepikan permohonan sepina Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya daripada menjadi saksi di mahkamah.
Keputusan itu dibuat hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah pagi ini, laporKeadilanDaily.
Beliau Perdana Menteri kedua 'terselamat' dari memberikan keterangan kepada Mahkamah setelah Dr Mahathir juga terselamat dari sepina pada kes Anwar 1 pada 1998.
Zabidin memutuskan mereka tidak relevan dan bukan saksi utama dalam perbicaraan fitnah terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim
Sehubungan itu, perdana menteri dan isterinya, Datin Seri Rosmah mansor tidak akan tampil ke mahkamah sebagai saksi peguam bela dalam kes berkenaan, meskipun sebelum ini secara terbuka menyatakan akan hadir jika disepina oleh mahkamah.
Pengadu dalam kes itu, Mohd Saiful Bukhari Azlan sebelum ini mengaku pernah bertemu Najib empat hari sebelum membuat laporan polis diliwat Ketua Pembangkang pada 28 Jun 2008.
Saiful juga bertemu dengan bekas pembantu khas kepada Rosmah, Datuk Mumtaz Jaafar. Justeru pasukan peguam berpendapat mereka adalah saksi relevan dalam kes itu.
Sumber : Harakahdaily

Comments