.

.

13 October 2011

Jangan adakan Pilihanraya sekarang, SPR akui daftar pemilih pincang?

spr putrajaya penanti by election abdul aziz yusof 270409 02Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan  mempamerkan senarai 40,000 nama yang terdapat dalam daftar pemilih yang tidak dapat disahkan kesahihan maklumatnya.

Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata nama-nama itu disiarkan untuk tatapan umum di laman web dan media bagi membolehkan individu berkenaan mengunjungi pejabat SPR bagi membantu menjelaskan kedudukan.



Ini bermakna sahlah bahawa daftar pemilih pincang dan mengelirukan dengan lambakan pemilih yang tidak lengkap, meragukan dan mengelirukan.


Saya yakin 40,000 pemilih yang bermasalah tetapi lebih dari itu. Tetapi oleh kerana SPR tidak bermaruah mereka tetap mempertahankan semua kecelariuan ini. 


Sepatutnya jika SPR benar-benar telus dan bermaruah, jika seorang pemilih pun yang mengelirukan mereka meminta maaf dan akan menyelesaikan perkara tersebut secara telus dan professional. Malah sudah tentu mereka akan memberi jaminan bahawa Pilihanraya umum tidak akan diadakan selagi daftar pemilih tidak bersih. Ini bukan seorang tetapi puluhan ribu malah mungkin ratusan ribu.


Apa punya SPR da???

No comments:
Write comments
Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter