Gadis kena 'ramas' nafi fitnah, BLOGGER UMNO SILA JAWAP

Saya menggesa Blogger-blogger murahan dan pencacai Umno menjawab penafian yang dibuat oleh gadis yang gambarnya disiarkan oleh mereka sebagai mangsa cabul.


Blogger pencacai ini mesti meminta maaf kepada gadis tersebut, keluarga remaja yang dituduh mencabul dan seluruh rakyat Malaysia atas fitnah jahat yang tidak bertanggungjawab tersebut.

Salah seorang blogger pencacai itu iaitu 
Dr MiM dengan menggunakan alamat blog novandri.blogspot.com adalah rakan lama saya semasa menuntut di Pulau Pinang dahulu. Saya menggesa beliau memohon maaf dan berhati-hati dalam menulis sesuatu perkara yang sebegini. Jika tiada bukti kukuh janganlah kita memfitnah dan membuat tuduhan melulu.


Saya mengenali Dr MiM seorang yang professional dan terpelajar, seorang pengamal perubatan. Janganlah terikut-ikut dengan blogger murahan dan porno seperti papagomo dan lain-lain. Gunakalah daya keintelektualan kita dalam menulis blog.


Hari ini Malaysiakini mendedahkan bahwa gadis yang didakwa oleh blog pro-Umno menjadi mangsa pencabulan oleh anak ketua menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, tampil menafikan dakwaan itu.

Anya Corke, pelajar tahun ketiga di sebuah kolej di Amerika Syarikat yang gambarnya disebarkan oleh blog pro-Umno itu dalam e-melnya berkata beliau terkejut dengan dakwaan itu dan berharap ia tidak lagi berulang.

tony pua and lim kit siang press conference 191011 01“Saya ingin jelaskan bahawa foto saya telah disalahgunakan tanpa pengetahuan atau persetujuan saya, sedangkan pada hakikatnya saya tidak pernah menjadi mangsa dalam apa-apa cara oleh budak ini ataupun keluarganya.

“Saya tidak melawat Malaysia selama tujuh tahun lalu. Saya juga tidak pernah berjumpa ataupun mengenali nama-nama orang yang terlibar itu. Saya juga nafikan bahawa pernah secara fizikal diserang dalam apa-apa cara sekalipun, “ tulis gadis itu.

Isnin lalu, blog pro-Umno itu mendakwa anak pemimpin tinggi politik Pulau Pinang mencabul kehormatan budak sekolah dan bagi menutup perbuatan itu, bayaran RM200,000 disogok kepada ibu bapa budak perempuan itu supaya tidak menghebohkannya.

“Siapalah VVIP negeri Pulau Pinang yang ada ilmu kira-kira dan matematik hingga dapat mengira RM100,000 untuk 1 buah dada yang diramas oleh anak lelaki beliau?” tulis blogger dengan nama Dr MiM di novandri.blogspot.

Comments