Beranikah Tsu Kon lawan Guan Eng

Tiga perwakilan Gerakan semalam menggesa presiden parti itu, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon bertanding di Pulau Pinang kerana ia berkaitan dengan maruah parti tersebut.

Berucap di Persidangan Perwakilan Nasional Gerakan ke-40 tengah hari semalam, wakil Johor Teng Koh Keng menggesa presiden parti itu berdepan dengan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng di kerusi Parlimen Bagan dalam pilihan raya umum akan datang.



Soalnya sekarang, beranikah Tsu Kon bertanding di Bagan menentang Guan Eng. Pertarungan hidup mati hampir pasti menyaksikan Tsu Kon bungkus dan terus bersara dari politik. Sebab itu Tsu Kon berdiam diri tidak berani menerima cadangan perwakilan tersebut. Malah sehingga kini Tsu Kon tidak juga menyatakan kerusi mana yang beliau akan tandingi pada PRU 13 nanti.


Bagi saya elok rasanya Tsu Kon bersara terus dari politik jika beliau ada maruah dan harga diri. Bukan sekarang beliau sepatutnya berhenti malah sepatutnya sebaik sahaja beliau tewas pada PRU 12 beliau terus bersara. Tetapi inilah pemimpin BN yang sememangnya tiada maruah dan harga diri sudah kalah pun masih meneruskan karier politik mereka.

Comments