Politik Baru : BN semakin layu dan mereput

Politik baru ialah politik di mana rakyat adalah tuan atau 'boss' kepada kerajaan bukan kerajaan yang berkuasa sepenuhnya kepada rakyat. Apa yang berlaku selama ini rakyat begitu takut kepada kerajaan sehingga apa sahaja program dan rancangan kerajaan semuanya dikira bagus dan tidak mendapat tentangan dari rakyat. Akhirnya oleh kerana budaya ini terus menjalar maka pemimpin kerajaan terus mabuk dan kemaruk kuasa melakukan apa sahaja untuk mengkayakan diri sendiri dan kroni masing-masing.

Politik Baru nampaknya kian difahami oleh rakyat Malaysia. Buktinya walaupun diugut, diancam dan disekat dengan pelbagai cara oleh kerajaan dan pencacai kerajaan, rakyat tetap keluar menuntut hak supaya pilihanraya Malaysia dijalankan secara telus, adil dan professional. 9 Julai baru-baru ini menjadi bukti terbaru bahawa Politik Baru kian diterima dan Politik Lama dewaan Umno/BN semakin mereput.

Rakyat Malaysia diharapkan terus menyemarakkan lagi kesedaran tentang kepentingan Politik Baru yang tidak mengenal perkauman, agama dan bangsa. Apa yang penting kerajaan dan pemimpin yang memerintah mestilah meletakkan kesejahteraan rakyat sebagai asas kepada pemerintahan mereka.

Masa depan Politik Baru kian cerah dan Politik Lama yang dijiwai Umno/BN kian longlai dan lambat laun akan berkubur. Oleh kerana itulah kita lihat pelbagai rintangan dan dakyah dilemparkan kepada pendukung Politik Baru kebanyakannya didokongi pengundi muda. Tohmahan, fitnah dan pembohongan bergentayangan di media pencacai ................

Comments