RIBUAN AHLI PAS KELUAR PARTI?

Ribuan ahli PAS akan keluar parti menjelang pilihanraya umum ke 13 nanti. Itu sudah menjadi perkara biasa bagi PAS. Sebelum PRU 12 dahulu pun ribuan ahli PAS menyertai Umno tetapi PAS tetap menang di Kelantan dan merampas 4 negeri lain.


Media porno, lucah, pemfitnah dan pembohong akan sentiasa mereka-reka cerita kononnya ahli PAS sudah hilang keyakinan dan insaf mahu menyertai Umno. Skrip ini lama digunakan oleh Umno/BN sebagai perangsaraf kepada PAS dan PR.


Umno khasnya, terus tidak cerdik dan bengong kerana menyangka rakyat boleh terpengaruh dengan penipuan mereka.


Kalau hendak diikutkan pengumuman orang PAS keluar parti sejak zaman berzaman saya yakin tidak lagi ahli dan penyokong PAS, yang tinggal hanya Tok Guru Nik Abdul Aziz dan Tok Guru Haji Abdul Hadir Awang. Sekejap 200 orang keluar parti selang beberapa hari dan minggu kemudian 300 orang agi .............semua ini skrip Umno hakikatnya ahli Umno dan penyokong Umno yang berlakon bagi mengabui mata rakyat supaya imej PAS dan PR jatuh.


Rakyat Malaysia hari ini sudah matang dan terdedah kepada maklumat terkini dihujung hari iaitu internet. Tidak perlu Umno/BN buat cerita palsu kerana sebaik sahaja berita ini tersiar kita boleh membuat rujukan secara 'direct' dari sumber yang disahkan.


Ahad lalu, 225 anggota PAS Kuala Kedah yang mendakwa hilang kepercayaan terhadap kepimpinan Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak, mengisytiharkan keluar parti itu dan menyertai Umno.

Ahmad Marzuki, Ketua PAS cawangan Lahar Buluh, Kuala Kedah, mengetuai kumpulan itu menyerahkan borang menyertai Umno kepada Ketua Umno Bahagian Kuala Kedah Datuk Latt Shariman Abdullah.



PAS Kedah semalam menafikan sekumpulan 225 orang yang menyerahkan borang menyertai Umno bahagian Kuala Kedah semalam, adalah anggota parti itu.

Sehubungan itu, Naib Yang Dipertua PAS Kuala Kedah Nasir Mustafa berkata PAS bercadang mengambil tindakan undang-undang untuk menyekat pihak tertentu daripada mengaku sebagai anggota parti itu apabila mengisytiharkan keluar parti.

Bercakap pada sidang akhbar di Alor Setar, Nasir, yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Kubang Rotan, berkata laporan mengenai 225 anggota PAS Kuala Kedah menyerahkan borang untuk menyertai Umno bahagian Kuala Kedah itu adalah kurang tepat.

Comments

luncai said…
Kami ahli UMNO tapi 2008 kami undi PKR dan akn terus undi PKR walau pun kami tak pernah daftar PAS atau PKR