(Nasional) Putar Belit Najib, jumpa paderi dan ulama' redakan isu laporan Kristian agama rasmi

Tindakan Perdana Menteri mengadakan pertemuan dengan golongan paderi dan ulama' untuk kononnya menyelesaikan isu menjadikan Malaysia negara Kristian hanya bertujuan menutup penipuan akhbar milik Umno, Utusan Malaysia.
  • Naib Presiden PAS, Dato Tuan Ibrahim Tuan Man hairan dengan sikap pemimpin Umno yang membiarkan berita palsu dan menjejaskan keselamatan negara itu disebarkan kepada umum tetapi akhirnya cuba menjadi juara dengan bertemu golongan agama.
  • PAS juga menyifatkan tindakan Kementerian Dalam Negeri (KDN) yang hanya memberi surat teguran kepada akhbar milik Umno, Utusan Malaysia ekoran laporan provokasi dan tidak bertanggungjawab itu sebagai 'double standard' dan 'tidak sepadan'.
  • Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub berkata Utusan Malaysia sepatutnya diberi tindakan lebih tergas kerana laporan tersebut sesuatu yang serius dan boleh mencetuskan ketegangan kaum dan agama
  • Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mahu Perdana Menteri meyakinkan rakyat bahawa Utusan Malaysia tidak menikmati kekebalan undang-undang dengan mengarahkan akhbar itu menarik balik laporan palsu itu dan memohon maaf  serta menggantikan Ketua Editor dan wartawan terlibat.

Comments