(Nasional) Lebih banyak hadiah untuk rakyat kurniaan Kerajaan BN

Rakyat Malaysia akan menerima hadiah berharga dari kerajaan BN dalam masa terdekat. Hadiah demi hadiah dikurniakan oleh kerajaan kepada rakyat. Antaranya kenaikan harga minyak, gula, air, tarif elektrik dan lain-lain. Ternyata kerajaan BN memang sebuah kerajaan yang sentiasa mengotakan janji dan slogannya iaitu RAKYAT DIDAHULUKAN dengan kesusahan dan kesengsaraan.


Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam kenyataan media kepada Malaysiakini hari ini mempersalahkan tindakan kerajaan persekutuan yang menarik subsidi sebagai punca harga makanan melambung naik.


Dengan berbekalkan perangkaan dari Pertubuhan Makanan dan Pertanian, Bangsa-bangsa Bersatu (FAO), katanya, peningkatan harga makanan di Malaysia adalah dua kali lebih tinggi daripada purata dunia.

"Kenaikan harga makanan adalah tertinggi pada tahun 2008 akibat kenaikan harga minyak dan petrol. Kita menjangka kesan yang sama untuk tahun 2011.

"Pada kadar kenaikan harga makanan sekarang dijangka pada akhir tahun 2011, rakyat terpaksa membayar 30 peratus lebih dari harga kos setiap jenis makanan berbanding pada tahun 2005," katanya dalam satu kenyataan akhbar.

Menurut Anwar, kenaikan harga makanan kepada 4.9 peratus dalam tempoh empat bulan pertama tahun ini menunjukkan peningkatan kos barangan akan berterusan dan dikhuatiri mencecah 8.8 peratus akhir tahun ini seperti yang berlaku tiga tahun lalu.

Tahniah kepada pengundi BN dan takziah kepada pengundi PR.

Comments

Anonymous said…
Dasar dajjal, nerakanya adalah syurga, syurganya adalah neraka.