TERKINI SARAWAK : PROJEK DITABUR, WANG DIHAMBUR

Projek dihamburkan berjumlah jutaan ringgit. Kini 2 hari sebelum pengundian BN mula menaburkan wang sogokan kepada pengundi sebagai jalan terakhir untuk memenangi hati pengundi Sarawak.


PR mendakwa kaum Iban yang tinggal dirumah panjang menerima RM50 seorang sebagai wang sogokan supaya mengundi calon BN.


Perkara ini bukan mustahil kerana ia sememangnya menjadi taktik tradisional BN untuk menang. BN bukan sahaja sanggup menyogok RM50 malah RM5000 pun mereka boleh beri. PR mesti mencari jalan segera untuk mengekang perkara ini.

Comments

Anonymous said…
Ingatan kepada kawan-kawan di Sarawak.Jika UMNO beri wang ambil saja!Jika mereka beri gula , kacau bikin teh tarik.
UNDI TETAP UNDI PR.
Cukuplah kawan-kawan di Sarawak DITIPU BERPULUH TAHU.Mengapa sekarang mereka sibuk nak beri itu dan ini.Selama 53 tahun ini mengapa mereka tak buat?
Anonymous said…
Hello Rakyat Sarawak. Kita telah diperintah oleh BN/UMNO. Sekiranya mereka benar-benar membantu rakyat Sarawak pasti segala kemudahan asas telah dipenuhi... tetapi sayang sekali hanya PEMIMPIN SAHAJA YANG KAYA RAYA, Rakyat PAPA KEDANA..jadi PENGEMIS di negeri sendiri. Janji BN/UMNO pada PR 10 kali ini adalahn untuk memajukan rakyat. Jika mereka benar2 ikhlas mengapa dari dulu hingga sekarang tak dilaksanakan. Kekayaan Negeri Sarawak dah hampir HABIS, dimana lagi mereka memperolehi sumber kewangan????.. hari ini mereka berjanji berjuta2 ringgit peruntukan untuk pembangunan Sarawak, dalam PR ke-9 yang lalu, janji seperti ini juga yang ditaburkan. Sampai sekarang segala janji hanya janji PENIPU. kalau kita percaya lagi dengan janji2 ini, pasti kita akan TERTIPU LAGI. Berubah demi MASA DEPAN yang lebih BAIK.