RAKYAT SARAWAK BAKAL KENA TIPU LAGI?

Rakyat sudah kesekian kalinya kena tipu samada oleh Taib Mahmud atau orang lain. Malam ini Perdana Menteri Najib Razak boleh berjanji bahawa Taib Mahmud akan berundur dari jawatan Ketua Menteri yang disandangnya lebih dari 20 tahun. Tapi cakap Najib berlapik dengan menyatakan Taib akan berhenti bila tiba masanya.


"Jangan terburu-buru, pelan penggantian sudah ada cuma tunggu masa" kata Najib pada ceramah di Stadium Majlis Bandaraya Kuching Selantan di Bintawa malam ini.


Ternyata pemimpin BN termasuk Najib cuba mempermainkan rakyat Sarawak sekali lagi. Bila masanya Taib berundur tidak pula dinyatakan oleh Najib mungkin selepas Pilihanraya ini atau bila kita pun tidak tahu.


Kepada rakyat Sarawak fikir-fikirkanlah, inilah pemimpin BN yang sentiasa mencari jalan untuk memperbodoh dan mempermainkan rakyat. Kalau betul Taib hendak berundur mengapa beliau masih mahu mempertahankan kerusi Dun Balingian yang disandangnya sebelum ini. Bukankah beliau boleh sahaja tidak bertanding dan menyerahkan tugas memimpin jentera BN kepada orang lain. Adnan (Satem) ada, Abang Jo (Tun Openg) ada malah ramai lagi.


Janji Najib inipun seolah-olah ada udang di sebalik mee......

Comments

otaklunyai said…
Mudah2an Allah bukakan pintu hati sekelian rakyat serawak dan beri di berikan Taufik dan Hidayah utk menyingkirkan syaitan2 ubn ni.