RAKYAT MELAKA AMAT TERBEBAN DENGAN KENAIKAN TARIF AIR

Kenaikan tarif air yang berkuasa pada 1 April lalu amat membebankan rakyat. Lebih malang lagi pihak Syarikat Air Melaka Berhad (SAMB) tidak membuat pengumuman khusus untuk rakyat menyebabkan ramai yang terkejut dengan kenaikan mendadak bil air mereka terutama kepada keluarga besar.

Tindakan kerajaan negeri dan SAMB yang tidak prihatin terhadap masalah dan penderitaan rakyat amat dikesali. Kenaikannya bukannya sedikit tetapi melibatkan jumlah yang besar terutama pengguna yang mempunyai keluarga yang ramai.

Sebagai contoh sebuah keluarga di Bukit Baru yang sebelum ini purata bilnya tidak melebihi RM35 lebih tetapi dengan tarif baru ini bilnya mencecah hampir RM50.

Beliau yang tidak mahu namanya disiarkan cukup kesal dengan kerajaan negeri dan SAMB yang jelas tidak berhati perut menyeksa rakyat dengan kenaikan tarif ini.

"Dahlah kita terhimpit dengan harga barangan yang semakin meningkat kini harga air meningkat pula"

"Selepas ini sudah tentu harba barangan di Melaka ini akan turut meningkat terutama barang yang dikeluarkan di Melaka yang menggunakan air yang tarifnya sudah naik" kata beliau dengan kesal.

Media hari ini menyiarkan kenyataan pemimpin PR yang kesal dengan kerajaan negeri dan SAMB yang menaikkan tarif air secara senyap tanpa memberitahu rakyat.

Comments