PRN SARAWAK : UBAH SEKARANG ATAU TIIDAK BERUBAH SAMPAI BILA-BILA

Pilihanraya Negeri (PRN) Sarawak kali ini adalah medan terbaik untuk rakyat Sarawak mengubah kerajaan yang ada. Ubah dari kerajaan yang korup kepada kerajaan bersih seperti yang ditunjukkan oleh PR di Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor.


PRN kali ini adalah peluang terbaik untuk rakyat Sarawak menukar kerajaan kerana ramai dari kalangan mereka khasnya pengundi Tionghua mahu berubah. Kini tinggal pengundi Melayu-Melanau, Iban dan kaum lain sahaja yang mesti turut sama meneladani kaum Cina. Kali ini adalah peluang terbaik untuk ubah kerana kerajaan yang ada ini korup, pemimpinnya kaya raya rakyat miskin, gagal menyediakan kemudahan asas untuk kawasan pedalaman dan sebagainya. Jadi jika rakyat Sarawak tidak mengambil peluang kali ini maka susah untuk mereka mendapat peluang serupa ini pada masa akan datang.


Oleh itu rakyat Sarawak mesti berubah dengan mengundi PR bagi membentuk kerajaan baru yang telus, adil, bersih dan sentiasa memikirkan kesusahan rakyat bukan untuk kesenangan peribadi.

Comments