PRN SARAWAK : POLIS HALANG CERAMAH PR

Polis Kuching cuba menghalang ceramah akhir DAP yang dijalankan di Bandar Kuching awal malam ini.


Berlaku tolak-menolak antara penyokong DAP dengan Polis yang akhirnya menyaksikan Polis mengalah dan beredar dari kawasan ceramah. Ternyata Polis terus cuba menghalang kemaraan rakyat sedangkan perhimpunan dan ceramah sebegini tidak pernah berlaku kekacauan atau rusuhan.


Kira-kira 25,000 orang hadir pada ceramah kemuncak DAP tersebut.


Sementara itu ceramah DAP di Sri Aman terpaksa dialihkan ke sebuah restoran kerana Polis tidak membenarkan ceramah di kawasan lapang di Pekan itu.


Perkembangan jelas menunjukkan bahawa SUPP bakal mengikut jejak langkah Gerakan di Pulau Pinang apabila ditumbangkan oleh rakyat dengan malunya. Kemungkinan besar George Chan akan menerima nasib yang sama seperti Koh Tsu Kon.

Comments

James anak Bond said…
PR Consists of PEOPLE ORIENTED PARTY = PARTIES OF THE PEOPLE FOR THE PEOPLE.
Never to vote for BN. Enough is enough. Time for change has come. Do not waste the opportunity. Wisdom and the future of your younger generations is in your hand. Let's not trade the pride, the dignity and prosperity of Sarawakians for red or blue notes that only last for few hours. Forsee the future of young Sarawakians generation. Let's blessing not curse be upon you,