PAS PUNYA MASA DEPAN CERAH DI SARAWAK

Walaupun PAS tewas di semua kelima-lima kerusi pada Pilihanraya Negeri Sarawak semalam, namun undi yang diperolehi adalah amat memberangsangkan. Tidak seorang pun calon PAS yang hilang wang pertaruhan dan merupakan isyarat yang sangat baik.

Dun paling baik bagi PAS ialah Beting Maro di mana PAS hanya kalah 390 undi berbanding dengan lebih 800 undi pada Piliharaya Negeri 2006. Ini merupakan pencapaian yang sangat baik terutamanya orang Melayu kerana Dun itu mempunyai kira-kira lebih 80% pengundi Melayu.

PAS mestilah meneruskan gerakerja mendekati rakyat di samping memperkemaskan organisasi dan jentera parti. Insya Allah PAS akan berjaya pada pilihanraya umum ke 13 dan Pilihanraya negeri akan datang.
Berdasarkan keputusan rasmi, jumlah undi yang diterima oleh calon PAS adalah seperti beriku - Abang Ahmad Kardee Abang Masagus (Beting Maro - 2,678 undi) Abang Eddy Allyanny Abang Fauzi (Sadong Jaya -1,074 undi), Noraini Hamzah (Muara Tuang - 3,196 undi), Adam Ahid (Sebuyau - 1,769) dan Nani Sahari (Tanjong Dato - 1,002 undi).

Comments