ANWAR KENA BELA DIRI ATAU DILEPASKAN 16 MEI

Samada Anwar bakal kembali menghuni penjara Sg Buloh pada 16 Mei ini atau terus dilepaskan? Benar atau tidak kita akan mengetahui keputusan samada Anwar perlu membela diri atau dilepaskan tanpa perlu membela diri apabila mahkamah memutuskannya pada tarikh tersebut.

Hakim Mahkamah yang mengendali kes liwat itu memberitahu hari ini bahawa keputusan kes itu akan diputuskan pada 16 Mei.


Jika Anwar diminta membela diri maka wajar untuk PR menggerakkan massa dengan lebih aktif bagi membela Anwar.


Apakah keputusan itu akan menghidupkan kembali gelombang reformasi sebagaimana yang berlaku pada 1998 dan 1999 kita dapat kita ramalkan sekarang. Apa yang penting jika Anwar didapati bersalah dan dimasukkan kembali menjadi 'mahasiswa' di 'Universiti' Sg Buloh kita semua mesti menggerakkan masa supaya membela insan yang teraniaya seperti Anwar. Kalau pada 1998 Allahyarham Ustaz Fadzil Mohd Nor berjaya menubuhkan dan mengaktifkan GERAK pertubuhan NGO yang berjaya menggerakkan massa kita harap kali ini pimpinan PR Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang, YB Lim Kit Siang dan Datin Seri Wan Azizah mampu memimpin massa untuk membela Anwar.


Apa yang penting massa mesti diberikan faham supaya bangkit membela Anwar dengan memenangkan Pakatan Rakyat (PR) pada PRU ke 13 nanti.

Comments

Anonymous said…
Selagi BN memerintah beginilah malangnya nasib Anwar Ibrahim.