TUKANG FITNAH DILINDUNGI, ORANG KENA FITNAH TERUS DIBURUK-BURUKKAN

Dunia sudah terbalik. Tukang fitnah disanjung dan dilindungi manakala orang yang difitnah dicaci dan diburuk-burukkan. Sedangkan mengikut Islam tukang fitnah hendaklah dikenakan qazaf jika tidak dapat membawa 4 orang saksi yang adil tidak fasik.

Dalam kes fitnah terbaru terhadap Datuk Seri Anwar, jelas tukang fitnah mendapat keistimewaan walaupun jelas melanggar undang-undang iaitu menayangkan video lucah serta menyimpan video lucah. Jelas sekali ada udang di sebalik mee berkaitan dengan fitnah ini.


Anwar pula terus diburuk-burukkan oleh media cetak dan online. Walaupun rakyat yang berfikiran waras 100 % tidak mempercayainya tetapi pihak terbabit terus menyumbat dan menghidangkan berita fitnah ini saban hari dan saat agar rakyat termakan dengan fitnah busuk ini.


Hari ini Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Nazri berkata Trio Dato T boleh dilindungi di bawah Akta Perlindungan Saksi dan Akta Pemberi Maklumat sekiranya pihak berkuasa mendapati ada kes. Beliau berkata akta tersebut boleh digunakan bagi melindungi keselamatan trio itu yang mendedahkan video berkenaan. Bagaimanapun, kata Nazri, kedua-dua akta itu tidak perlu digunakan ketika ini memandangkan belum ada sebarang pendakwaan dibuat ke atas mana-mana pihak sehingga kini dengan perkara itu juga masih dalam siasatan polis.


Nazri menjelaskan demikian kepada pemberita di lobi Parlimen semalam ketika diminta mengulas mengenai perlindungan undang-undang yang boleh diberi kepada trio berkenaan.

Comments

Anonymous said…
dunnnnnnnnnnnnnnia akhir zaman
wallahualam