SYAITAN BISU DAN ULAR DALAM SEMAK

Siapa yang boleh kita kategorikan sebagai Syaitan Bisu atau Ular dalam semak. Istilah Syaitan Bisu menggambarkan kepada kita perangai Syaitan iaitu menyembunyikan yang hak dan batil. Syaitan Bisu orang tidak berani berkata benar dan menegur orang lain hatta dia tahu orang itu melakukan kesalahan.

Syaitan Bisu sering menyepikan diri dalam hal-hal berkaitan agama yang melibatkan pemimpin kerajaan walaupun jelas apa yang berlaku atau kata-kata pemimpin itu bertentangan dengan Islam. Syaitan Bisu berbuat demikian mungkin kerana hendak menjaga dapur dan periuk nasi agama mereka gadaikan.


Presiden PAS, Dato Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang kesal dengan sikap pemimpin agama yang berdiam diri dalam isu video fitnah.

Tuan Guru berkata golongan sepatutnya memberi respons kepada isu penayangan video lucah ini kerana ianya melibatkan serangan moral dan semua orang sepatutnya menentangnya bersama.

Beliau mempersoalkan di mana mereka ini, di saat umat Islam memerlukan mereka bercakap benar. Mereka katanya hanya berani bercakap mengkritik PAS dan PR namun bila ianya melibatkan Umno mereka berdiam diri.


Tuan Guru berkata demikian pada Programn Solat Hajat dan Ceramah Perdana Menentang Fitnah II di Shah Alam malam tadi.

Comments

malaysiandotcom said…
mohon link kan blog den kat sini bro,tq