PRAYA SARAWAK : RAKYAT JANGAN KELABU MATA

Seperti biasa bila menjelang pilihanraya BN akan merasuah pengundi dengan projek mee segera. Kali ini rakyat Sarawak bakal mendapat pelbagai projek kerajaan BN bagi mengelabui mata mereka dari pelbagai penindasan dan kezaliman yang dilakukan oleh kerajaan pusat dan kerajaan Taib Mahmud.


Rakyat jangan lupa dengan limpahan kekayaan Taib Mahmud dan kesengsaraan rakyat Sarawak. Janganlah disebabkan projek mee segera dan bantuan makanan dan barangan mereka lupa akan apa yang dilakukan kerajaan BN kepada rakyat.


Media hari ini melaporkan bahawa kerajaan BN memperuntukan kira-kira RM73.8 juta untuk membaiki Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SRJKC) dab sekolah mubaligh di Sarawak. Persoalannya mengapa baru sekarang BN sedar akan kedhaifan kedua-dua sekolah tersebut sedangkan lebih 50 tahun ianya dipinggirkan tanpa bantuan.


Rakyat Sarawak jangan tertipu dengan mainan politik dan janji manis BN yang sentiasa cuba mengelirukan rakyat dengan janji-janji manis seperti ini. Jika mereka benar-benar mengutama dan mendahulukan rakyat sudah tentu projek sebegini telah lama dilaksanakan bukannya menunggu pada masa hampir dengan pilihanraya.

Comments