Bongkar : Pengakuan PATI diberi Kad Pengenalan dan didaftar sebagai pemilih

Blog ini mengharapkan PAS dapat mengambil tindakan drastik menyiasat dan membongkar kegiatan pihak tertentu yang mendaftarkan pendatang Kemboja, Indonesia dan lain-lain sEBAGAI PEMILIH denGAN memberikan Kad Pengenalan YANG SAH KEPADA MEREKA. KeGIATAN INI DILAPORKAN BERLELUASA BERLAKU DI SELANGOR. MEMANG ADA LOGIKNYA BERLAKU DI SELANGOR KERANA MEMANG PIHAK TERTENTU BEGITU BERHAJAT UNTUK MERAMPAS SELANGOR DARI PAKATAN RAKYAT KERANA SELANGOR ADALAH LUBUK EMAS BAGI PEMERINTAH YANG TIDAK TAKUT KEPADA ALLAH. ADALAH DIHARAPKAN PAS DAPAT MENUBUHKAN JAWATANKUASA BERTINDAK MEMBONGKAR HAL INI KERANA IA JUGA MENJEJASKAN KESELAMATAN NEGARA DI MANA KAD PENGENALAN SEWENANG-WENANGNYA DIBERI KEPADA MEREKA YANG TIDAK LAYAK. MEREKA YANG BERTANGGUNGJAWAB MESTI DIBAWA KE MUKA PENGADILAN.

Comments

Anonymous said…
bila selangor dah terlepas kmbali pada bn waktu itu barulah nak heboh sana sini....sesalan pun dah tak berguna...sila ambil tindakan...contoh slps pas kalah di terengganu 2004...waktu itu berbagai-bagai dakwaan timbul berserta bukti dikemukakan...juga ditubuhkan satu badan khas mendedahkan penyelewwengan...siap kumpul tandatangan dan sebagainya...hangat2 tahi ayam sahaja!!!
Anonymous said…
Sayapun ada first hand information tentang post di atas. Modes operandinya ialah dengan mengerahkan semua pendatang yang memegang kad pengenalan merah.

Di Kelantan misalnya mereka dikumpulkan di Jeli sebelum di bawa ke Grik .Mengikut sumber ini lagi,lebih 2000 pemegang kad pnegenalan merah di bawa ke sebuah dewan sementara menunggu pegawai dari KL.Pegawai ini menjanjikan kad pengenalan biru dengan syarat mereka mengundi BN. Jika didapati mereka belot, kad pengenalan akan ditark balik.

Mereka diberitahu yg mereka semua akan di bawa mengundi di P.Pinang.Sementara orang-orang dari penang akan di bawa masuk ke Kelantan atau Selangor. Tak hairanlah mengapa Mustapha Muhammad begitu confident dapat menawan kelantan.

Sewajarnya pihak Pakatan memandang serius hal ini dan bertindak segera.
Putra IJ80 said…
Mereka Pendatang bukan saja di beri Kad Pengenalan tapi di beri hak mendapat Rumah Flat/PPRT, Lihat saja di kawasan Flat Al-Ridzuan,Kampung Pasir,Kg.Sungai Sering,sekitar Bt.Antara Bangsa,Ampang,Malah di Gombak,Kota Damansara(Area Sungai Buluh),mereka mendirikan Mahligai ,mengalahkan kita penduduk yg.sudah beberapa keturunan tinggal di Selangor.

Kita terpaksa beli rumah dgn Pinjaman Bank,itu pun sekadar rumah Tiga atau Empat bilik dgn nilai hampir mencecah suku atau setengah Juta.

pun masih belum dapat menandingi rumah Pendatang.yg berselindung konon mereka org.Minang.,

Sdy....
Anonymous said…
Harap siasat YB khassim Adun lembah jaya Di Ampang. Dia lah kepala hantu.
Anonymous said…
Memang berlaku, sbb saya sendiri pernah menemui seorang saudara saya yg tinggal di Indonesia bahawa dia ada memiliki IC Malaysia yg khas hanya utk mengundi semasa bekerja di T'ganu. Katanya, dia adalah di antara 16000 org yg dapat IC dgn bantuan seorang VIP (Dato'). Itulah Malaysia yg pemimpinnya (UmCO/BN) kerjanya menipu sejak dari dulu, kini dan selamanya...
Anonymous said…
jelas ni sbg PENGKHIANAT NEGARA...!!! umno/bn gunakan Jabatan Pendaftaran Negara(JPN)dan S'jaya Pilihanraya (SPR) utk dapatkan berapa ramai pengundi berdaftar (utk pangkah DACING) tak kira PATI atau siapa...

Mulai sekarang JPN=Jab. Pengkhianat Negara, SPR=Sememangnya Pengkhianat Rakyat