SIAPA YANG TENTANG HUKUM ALLAH, KARPAL ATAU UMNO?

Hari ini sekali lagi Utusan menyiarkan berita yang menggelikan hati saya. 2 orang, seorang Pensyarah dan seorang bekas Felo IKIM mengeluarkan kenyataan agar Ahli Parlimen Kota Baharu, Cikgu Wan Rahim Wan Abdullah bertaubah lantaran mengeluarkan kenyataan agar langkah mayatnya jika ada yang 'mengusik' Karpal Singh.

Pensyarah USM, Ahmad Atory Hussien berlagak bagaikan Ustaz menasihati Wan Rahim supaya bertaubat kerana menurutnya sebagai orang Islam tidak sepatutnya (Wan Rahim) membuat sesuatu pendirian sanggup mati kepada bukan Islam kerana soal politik dunia tidak boleh dicampur aduk dengan hal akhirat.

Katanya, beliau (Wan Rahim) harus berfikir dan kembali ke pangkal jalan serta kewarasan agama kerana Islam mempunyai batasan tertentu dengan bukan Islam khususnya berkaitan akidah dan kenyataan itu jelas sudah terkeluar daripada ajaran Islam.

Hebat sungguh Ustaz Atory sehingga boleh memberikan fatwa dan berani pula mendakwa tindakan itu sudah terkeluar dari ajaran Islam. Pondok mana dan Pusat Pengajian Islam mana yang Atory belajar adakah pondok telefon????. Bagi saya biarlah orang yang faham dan mahir agama sahaja mengeluarkan fatwa dan kenyataan seumpama ini.

Utusan juga tidak habis-habis mengulangi kenyataan Karpal bahawa beliau menentang sekeras-kerasnya pembentukan negara Islam yang dicita-citakan PAS. Tetapi pada masa yang sama Utusan tidak pula menyiarkan kenyataan terbaru Karpal bahawa isu negara Islam adalah isu penting yang mesti dibincangkan oleh pimpinan tertinggi PR. Karpal sudah mula menunjukkan sikap keterbukaannya kepada isu negara Islam.

Seperti mana yang sudah beribu kali saya nukilkan di dalam blog ini bahawa saya tidak pelik jika Karpal dan orang bukan Islam menentang pelaksanaan negara Islam, hukum Islam, hukum hudud dan sebagainya. APA YANG SAYA PELIK IALAH MENGAPA PIMPINAN UMNO SENDIRI YANG MENOLAK NEGARA ISLAM, HUKUM ISLAM , HUDUD DAN SEBAGAINYA. BUKANKAH MEREKA ORANG ISLAM MENGAPA MEREKA SENDIRI MENOLAK ISLAM????? INI YANG MEMELIKKAN SAYA.

Saya mengharapkan Ahmad Atory memberikan komen tentang penolakan negara Islam, hukum Islam, hudud dan sebagainya yang dibuat oleh pemimpin Umno ini. Apa hukumnya tolong Ustaz Atory komen sedikit.

Apa nak dihairkan kalau orang bukan Islam takut kepada Islam tetapi macamana pula dengan Orang Islam sendiri yang takut dan tidak yakin kepada Islam? Pernahkah kita dengar ada orang yang memberikan komen sebegini, kalau hukum Islam berjalan nanti boleh kita makan sup tangan, kalau hukum Islam berjalan nanti habis batu digunakan untuk merejam dan perlembagaan negara akan membatalkan apa juga undang-undang yang bercanggah dengannya.

Siapa yang membuat kenyataan tersebut????? Ahmad Atory, pemimpin Umno dan pengikut Umno sudah tentu tahu siapa mereka itu????

Comments