MENTERI AGAMA NASIHAT YB TEO TETAPI BIARKAN ISTERI PEMIMPIN UMNO TAK TUTUP AURAT

Menteri Agama Kerajaan Najib, Jamil Khir Baharom berkata orang bukan Islam termasuk ahli politik tidak dihalang memasuki masjid tetapi adabnya seperti etika berpakaian perlulah dihormati.

Tetapi menurutnya ahli politik yang memahami pandangan masyarakat berhubung isu keagamaan seharusnya tidak melakukan tindakan yang boleh menyentuh perasaan penganut agama tersebut apatah lagi mengulangi perbuatannya.

Saya tidak faham siapa yang sebenarnya yang tersinggung kerana setakat ini orang yang riuh rendah cuma pemimpin dan penyokong Umno sahaja sedangkan ahli kariah masjid yang terlibat pun tidak bising. Malah Nazir masjid yang berkenaan iaitu Masjid Taman Cheras Jaya, Balakong, Hj Azman Idris pun berkata bagi beliau isu itu bukanlah suatu isu yang sensitif dan besar.

Yang saya tahu, pemimpin Umno dan Utusan Meloya beriya-iya memainkan isu ini untuk kepentingan politik mereka. Apakah mereka benar-benar ikhlas membuat teguran dan nasihat kepada YB Teo sedangkan pada semua orang tahu ramai dikalangan orang Islam yang memasuki masjid tidak menutup aurat khususnya ketika majlis akad nikah dan lain-lain. Apakah masjid tidak tercemar dengan gelagat wanita Islam yang sengaja tidak menutup aurat di dalam masjid.

Saya ingin mengucapkan tahniah kepada Jamil Khair kerana begitu prihatin terhadap YB Teo tetapi tidak pula sensitif kepada amalan tidak menutup aurat isteri-isteri pemimpin Umno dan pemimpin-pemimpin wanita/puteri Umno yang tidak menutup aurat. Adakah aurat TIDAK WAJIB bagi orang Umno sehingga ianya dipersendakan, sekali tutup kepala sekali tidak. Tutup kepala pun tidak memenuhi tuntutan menutup aurat, jambul nampak, leher nampak dan kadang-kadang jarang pula.

Di harapkan pada masa hadapan Jamil Khair terus sensitif terhadap isu-isu YB yang bukan beragama Islam yang datang masjid tetapi pada masa yang sama berani menasihat dan memberi peringatan kepada isteri-isteri 'boss'nya yang terus ingkar perintah Allah supaya menutup aurat.

Comments

Anonymous said…
Dia ade hati kut dekat YB Teoh..heheheheheheeee..
Anonymous said…
No comment..Yes sir ....boss is always right...anguk anguk jangan geleng geleng....kah3
Anonymous said…
Alhamdulillah...counter attak yang baik...nampak dah jelas sape MUNAFIQ
Anonymous said…
Menteri Agama pun sama juga. Dulu masa dalam ATM-KAGAT pakai songkok bila dah jadi menteri UMNO songkok pun hilang....
Anonymous said…
asal duit masyuk sudah...pendapatan halal atau haram tolak tepi